Nytt bekymmer

mammaBerg

Trådstartare
Efter dagens tävling åker vi inte t Udden imorgon. Så jag bestämde mej för att stryka Tilda. Enkelt va? :laugh:

Nej.. inte så enkelt. Det enda nummer som står med, där svarar man inte. Återstår att maila eller att ringa imorgonbitti.

Har ju en fråga till dem. Avgften är inkl vet&ambulans och den tas normalt inte ut om man inte startar. Hur hanterar man detta? Ngn som vet?

Sv: Nytt bekymmer

förra året på Qvinnersta fick jag betala rubbet :cry:

Vilket man kan förstå eftersom den avgiften är baserad på hur många ryttare som var anmälda när beräkningen gjordes. Och om flera stryker sig i sista minut o arrangören följt TR och bara lagt på en mindre summa som kanske täcker någon enda strykning, så är det ju genast en kostnad som går back.

Som ryttare vill jag ju inte betala den kostnaden men som arrangör så måste jag ju kunna beräkna hur många som kommer o sätta kostnaden därefter.

Så efter min långrandiga utläggning så är mitt svar till mammaBerg att ja, du bör nog få betala hela kostnaden med tanke på att tävlingen är imorgon!

Om man avanmäler (alltså i går/förrgår) gör man väl inte det, men vid strykning efter avanmälningstiden skall man ju betala oavsett skäl.

Vi skulle tagit ut den då Tilda ju är med i den definitiva ordningen och har del i kostnaderna. Speciellt om man har (som jag fattat det som att de hade) ont om starter blir man ju inte jättelycklig över sena strykningar

självklart så måste vi dela på kostnaden för vet o ambulans - känns bara lite surt när man drabbas själv....

Ok nu är jag med på hur du tänker!:D

Du menar ju eftersom vi normalt sett betalar den på plats o inte i anmälan...men jag tänkte som så att man får betala in den kostnaden till klubben om man gör en sen strykning.

Lite mer bakgrund:

Vi hade ju så i Gärds för några år sedan. Slutade med det då det var jobbigt att betala tillbaka, och då det var frågan om TR kunde tolkas på detta sätt att det var ok att göra så. Sen kom ju en tydlig TR-punkt ang detta dvs vad det får kosta och då kan det ju bara vara en prel.avg den där förutinbetalda.

Oavsett så får man just den pengen(vet&amb avg) tillbaka i detta fallet. Fick ett SMS igår om det :laugh:

får vara ännu tydligare :angel:

Normalt sett betalar man en anm.avg/startavg: tex 200 kr
sedan tillkommer vet&amb avg på tävlingsdagen för startande ekipage. Ofta sådär 150kr.
Stryker man sej då betalar man inte 150 kr.

Här betalade men 400 kr i startavg inkl vet&amb med 150 kr.
Om man då inte kommer till start så betalar man inte de 150.

Ännu en fråga i dagens TDB-samhälle. Varför tenderar avgiften för avanmälan att öka då klubbens omkostnader för detta minskar? Ingen bg/pg-avg ju..
Pengen som förr ofta var 50kr men numera ibland är 150 kr var ju till för de administrativa kostnaderna, inte som ersättning för att du inte kommer till start. Att hitta 150kr i adminkostnader i TDB, där jag redan betalt 10 kr för att anmäla, är duktigt. Bra timpeng för ett musklick.:angel: (Jag vet att det även ligger ngt mer admin-jobb bakom som att kolla upp om x betalt etc. )

Helgens klubb anv inte TDB. Samtidigt så ordnar vi inget läkarintyg då det inte är lönt för 100 kr. :o

fast det gör man ju aldrig annars? Faktiskt första gången på alla år som vi stött på detta.

Jag har alltid fått tillbaka den avgiften dvs veterinär/ambulans vid strykning. Det är en avgift som man skall betala om man startar anser jag.

Ingen annanstans så betalar man denna avgift i förväg tex hopptävling utan där betalar man på plats och om du stryker dig så betalar man den inte

Jag har hamnat i någon situation där jag vart tvungen att göra en sen strykning alltså kvällen innan eller på morgonen och jag har aldrig blivit tvingad att betala vet och ambulansavgift :confused:

På de få tävlingar i fälttävlan som tagit betalt på plats har jag bara blivit ombedd att sätta in start+anmälningsavgiften och inte något annat.

Jag har oxå strykit en häst på morgonen och bara ridit en häst istället för två men bara fått betala en vet+ambulansavgift alltså för den hästen som kommit till start.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 414
Senast: Och_Aye
·
Hästmänniskan För några månader sedan startade jag och ett antal vänner upp en förening. Jag hade tyvärr inte möjlighet att delta i det konstituerande...
2
Svar
33
· Visningar
3 080
Senast: MonteRose
·
Träning \"Omedvetet\" hotbeteende vid fodring Lite synpunkter och tankar tack! Läs dock HELA texten innan ni svarar. Kele är nu ganska exakt...
Svar
19
· Visningar
1 435
Senast: Honungsblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka