Nytt avslag för ARAB

Sv: Nytt avslag för ARAB

Jag är inte förvånad.
Jag har läst beslutet från Lst om Arab som kom i slutet på 2010 och jag har läst den senaste ansökan som skickades in.
Om man får kritik från Lst pga sin prisnivå och sedan lämnar in en ansökan med en ännu högre prisbild så kan man nästan räkna ut med lilltån att det blir avslag. Det har kommit in en kompletering av ansökan där man räknade om priserna och då fick fram samma priser som man 2010 fått kritik för. Det fanns inga ordentliga underlag med om vad som ingick i de olika posterna utan med lite dektektivarbete kunde man lista ut vissa saker men inte storlek på summorna eller ens allt som ingick i den posten.
Med tanke på den låga kvaliteten så undrar jag om Arab verkligen ville få sin ansökan godkänd.

Det är ju lite mer komplicerat än så tyvärr.
För att araben ska räknas som renrasig måste registraturen som registrerar ha tillstånd från WAHO (World Arab Horse Organisation), och det har inte SJV idagsläget. Givetvis går det att ordna, men frågan är hur långt tid det tar.

Näe, tills vidare så kan man ordna med passet hos SH men man får ingen 'rastillhörighet', den får man ordna senare när det är klart med 'sin förening'.

Visst det kan man ju göra men jag hoppas att man inte sitter och väntar på bättre tider sedan utan istället jobbar på en annan lösning. Det finns massor av konstruktiva förslag man kan börja med.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 052
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
913
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 514
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar