Nytt år, nya möjligheter

Mirre

Trådstartare
Vad har ni för förhoppningar och förväntningar på det nya året?
Vad tar ni med er från förra året?

2014 var året jag helst vill glömma att det ens existerat.
Bara massa motgångar, problem och negativa händelser hela tiden.
Tror fasen inte det hände något positivt överhuvudtaget på hela året.
Jo jag fick ett timvik, men har knappt fått ihop några timmar alls på det.

Så detta nya år då, hoppas man ska lyckas få någon form av ordning på livet alla fall. Velar lite mellan att flytta eller bo kvar, försöka få ett jobb som ger mer än en dag här eller där eller försöka ta sig in på en utbildning.

Jag vill också helst bara glömma förra året, men det är för alltid fast i minnet som året då min pappa dog, alldeles för tidigt :(

Bytte i och för sig också jobb, vilket jag trivs jättebra med.

Hoppas på att detta år ska bjuda på en graviditet för min del, med sambon och att både jag och barn mår bra. Förhoppningsvis även en förlossning som går bra. Och ett giftermål mellan mig och sambon.

Efter 2014 har jag slutat med det här med förhoppningar. För varje bra sak hände minst en dålig.

2015 ska jag bara glida med, följa livets ström och sedan göra mitt bästa i alla lägen.
Avslutade i alla fall 2014 med två nya vänner (...berodde på gamla som svek).

Jag tror det här kommer bli ett grymt år!

För prick ett år sedan träffade jag min fina sambo som är den bästa människan i hela världen så hela året fick jag spendera med honom, sedan skaffade vi även en till kattunge så nu består familjen av mig, sambo, hund och två katter.

Vi flyttade i somras och vi trivs här jättebra. Även en solsemester hann vi med nu i december, till kap verde, där vi bara tog det lugnt och njöt av varandras sällskap. Så 2014 har nog varit det bästa året i mitt liv!

2015 kan inte annat än bli bra det med eftersom jag är så lycklig redan, och nu i januari fyller sambon år så då ska jag överraska honom med en natt på spa med middag, massage och mys. Vi lär börja spara redan nu till en solsemester till hösten som jag också ser fram emot. Jag hoppas också hitta ett heltidsjobb utan kvällar och helger som jag haft nu i 3 års tid.

2015 - bring it on!

Mitt 2014 har varit både skitdåligt och bra. Ett av de svåraste åren i mitt liv. Förhoppningsvis blir 2015 lite lättare. :)

Vad har ni för förhoppningar och förväntningar på det nya året?
Vad tar ni med er från förra året?

2014 var året jag helst vill glömma att det ens existerat.
Bara massa motgångar, problem och negativa händelser hela tiden.
Tror fasen inte det hände något positivt överhuvudtaget på hela året.
Jo jag fick ett timvik, men har knappt fått ihop några timmar alls på det.

Så detta nya år då, hoppas man ska lyckas få någon form av ordning på livet alla fall. Velar lite mellan att flytta eller bo kvar, försöka få ett jobb som ger mer än en dag här eller där eller försöka ta sig in på en utbildning.

Har förhoppningar att föda en frisk liten tjej i april, som blir vårt första barn så har inga direkta förväntningar på det, utan bara göra det bästa av situationer som tycks uppstå. Hela förra året var perfekt så tar med mig allt typ :-)

Mitt 2014 har varit ett av de bästa och jobbigaste åren i hela mitt liv. Men under december har jag känt att jag växt en massa av det svåra och går in i 2015 med ambitionen av hopp. Den 15 januari tar jag examen, den 19 januari väntar mitt heltidsjobb på mig och jag känner äntligen längtan och ambition att få ta för mig av och göra sånt som jag varken haft tid, råd eller ork att göra som student. Det är såklart med visst vemod jag lämnar min fantastiska klass och universitetet bakom mig ett tag men jag ser att en helt ny fas av mitt liv är på väg att börja. Jag inbillar mig inte att det kommer vara på ett enkelt och smärtfritt men jag ska göra det bästa jag kan av det. Och framförallt ska jag våga ta för mig.

Jag hoppas och önskar att 2015 blir ett bra år. 2014 bjöd bara på en massa motgångar och dåligt mående och än är problemen inte över. Men även en del positiva saker har hänt. Har fått nya goda vänner och går en utbildning som jag trivs på.

Så detta år hoppas jag att problemen ska lösa sig så att jag kan få må bra igen.

2014 blev ett år som förändrade mycket, bland annat där jag insåg att 2015 får bli början på att hitta tid till träning trots att jag återgår till min heltidstjänst i mars. Med sambo så ska det bara finnas liite tid över till det :up:
2015 bjuder förhoppningsvis på lite överraskningar för omgivningen, mer om det längre fram :angel:

2013 och hela 2014 har verkligen varit en berg- och dalbana. Under året har det varit både glädje och sorg men framförallt en rätt stor personlig utveckling så det tar jag verkligen med mig!

2015 hoppas jag kommer bli ett bra år och att jag och mina nära och kära får vara friska och lyckliga :) Jag kommer hålla i träningen, försöka strukturera upp mina studier ordentligt och hitta ny lägenhet. Längtar redan till sommaren!!

2014 var mitt och hästens år!
Så mycket framgångar som vi haft :)
Helt underbart att börja ett nytt år med honom med nya förhoppningar om framgång.

2014 var väl kanske inte mitt år men jag har haft sämre.
Blev av med en psykolog, fick en annan men blev av med henne också.
Fick en ny läkare som lyckats balansera vilket är första gången i mitt liv.
Hade en rätt okej sommar.
Hösten blev det värre med när min ätstörning tog rejäl fart igen, men lyckades ändå få till en fin jul.
Å så fick jag ett jobb med.

Har väl inga förväntningar på 2015 men jag hade gärna sett att min häst kom ut och tävlade i någon engelsk ridklass och får fina omdömen på dom utställningar jag tänkt ha med honom på.
Så ja, hoppas på ett nytt bra år med hästen.

Resten får jag ta som det kommer.

2014 Känns som det vart ett mellanår - inga stora milstolpar direkt, utan kanske mest trampat vatten - och det vill jag ändra på toill 2015!

Måste dock fundera lite till på att få till några vettiga mål (funderar mest på stora saker - typ skaffa jobb och flytta till ny storstad i annat land) - den enda större milstoplen jag vet med säkerhet är att den 26 April springer jag London Marathon!

Mitt 2014 har varit riktigt bra tycker jag, jag haft roligt, bytt jobb, tävlat massor på mina fina hästar, börjat plugga och vädret har varit alldeles strålande nästan hela tiden! Dessutom avrundade jag året med att träffa mannen i mitt liv känns det som, så det tar jag med mig in i 2015 och hoppas på fortsatt bra flyt! :D

Jag tar med mig en graviditet, ett giftermål, en ny bostad, framgång i plugget och snudd på allt annat som hände under 2014.

2015 kommer bli ett år med mycket jobb då jag och maken ska göra vårt yttersta för att jag inte ska behöva ta studieuppehåll trots att vi ska ha barn. Hela sommaren ska vi vara lediga tillsammans och jag längtar som tusan!

Jag har stora förväntningar för detta året! Skall bland annat:
- Ut och tävla med hästen då han äntligen har åldern inne!
- Bli mer aktiv i träningar med hunden.
- Lära känna och utveckla våran nya familjemedlem.
- Jobba och kämpa på med studier.
- Ta tag i mina sömnproblem.

:bump:

Förra året var troligtvis det värsta året jag har varit med om. Jag blev sjukskriven pga ryggproblem och fick till sist svar på vad som var fel på ryggen. Min älskade mormor gick bort. Min älskade lilla häst såldes och flyttade till sin nya familj. Jag blev varslad pga arbetsbrist, men fick till sist tillbaka min anställning. Jag förlorade vänner pga att jag var så pass dålig i ryggen/kroppen att jag orkade inte träffa folk.

Det enda som var bra förra året var att jag flyttade min häst till ett annat stall och har fått nya vänner där samt enormt mycket hjälp och stöd!

Har inga stora förhoppningar eller förväntningar på detta år, men jag hoppas att det blir bättre.

2014 har förändrat saker för mig. Började året med att säga upp mig och boka drömresan 5 veckor i New York. Själv! Lite läskigt att dra till en annan världsdel för första gången ensam. Men inte ens hälften så läskigt som det andra som hände. Två månader innan jag ska dra så mötte jag drömmannen. Har ju varit absolut livrädd för förhållanden förut så det var ganska oväntat. Men fint. Så efter NY tog jag mitt pick och pack och kom tillbaka. Hösten har varit lite kaotisk med jobb och boende men ångrar ingenting.

2015 hoppas jag få lite ordning på livet. Finna ut vad jag vill göra i framtiden och förhoppningsvis börja studera istället för att lalla runt och mest dricka vin (även om det också är fint ibland).

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 173
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 974
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar