Nytillskottet i flocken

Gnist

Trådstartare
Kom idag

Låt mig få presentera; Red Delight

Red-Delight-fodelsedag-2.jpg

Red-Delight-fodelsedag-3.jpg

Red-Delight-fodelsedag-1.jpg

Född på 57'e dräktighetsdagen, helt överraskande och utan förvarning. Kollade temp i morse och den låg på 37,4. Tiken lugn och som vanligt, så vi for på affären en stund här på fm och när vi kom hem, så hade hon lagt sig ute i hallen i den bur som står öppen där, vilket jag inte tyckte var så märkvärdigt egentligen.

Efter att tag så hördes dock märkliga pip där utifrån, så jag gick och kollade och vad får man se om inte denna lilla fröken, torr, mätt och belåten, med lika nöjd mamma..

Ibland får man sig sina överraskningar, som uppfödare :eek: ;)

Sv: Nytillskottet i flocken

Jösses vilken liten söt. Blev det bara en? Eller har tiken smugit iväg någon annanstans och gömt några andra valpar?

Nej, tyvärr blev det bara en valp den här gången.

Hanen är ju rätt gammal och oprövad i avel, så det var en risk som fanns att det skulle bli få eller ingen alls, men framtida avel för mig på rasen och dessa linjer är säkrad iom denna lilla fröken, för hon stannar här :love:

Ibland får man sig sina överraskningar, som uppfödare :eek: ;)

Jo tack..har varit med om nästan samma sak. Tikens temp låg på 37.4 minns inte riktigt vilket dygn hon var på men det var inte dags... Lämnades ensam ett par timmar och när vi kom hem låg hon i en av biabäddarna med fyra valpar. I den andra biabädden låg förmodligen nummer ett under en vetbädd och vrålade ilsket.
cri-hurle-895.gif
Alla var pigga och helt klart fullgångna.

Grattis till en fin liten valp iallafall! Visste ni att hon var dräktig? Hon kan ju inte ha varit så tjock med bara en valp.:)

Jo, jag hade ju hört ett litet pickande hjärta med stetoskopet och hon hade fått minimala mjölksträngar.

I övrigt hade hon noll mage och såg helt odräktig ut :cool:

Men hade hoppats på iaf 2 småttingar faktiskt :angel:

Grattis
Kul att det blev en tik iaf. med tanke på framtiden. Skulle gärna tänka mej en sådan goding själv.:love:

Nej, jag ska ju inte det trots en hel del intresse från flera olika håll på lilltjejen :laugh:

Om allt går enligt planeringen, så är det ju min blivande jaktstjärna och avelstik som ligger där och sprattlar :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka