Nytillskottet!*bilder*

Reykur

Trådstartare
Efter lång väntan är han nu här, S*Moster Målas Paradis Oscar!
Vi hämtade honom i går och han har acklimatiserat sig mycket bra, tuffare och tryggare unge får man leta efter! :love:

Grabbarna myser i lägenhetens varmaste rum!
http://www.mypix.se/usrimg/JNIQMOIODNO/lrg/JNFRENJOPMENE0.jpg

Boxas med hunden..
http://www.mypix.se/usrimg/JNIQMOIODNO/lrg/JNFRENKPLQDPI4.jpg

..som tyckte att den nya grå var väldigt spännande!
http://www.mypix.se/usrimg/JNIQMOIODNO/lrg/JNFRENLSEOOQR4.jpg

Storleksskillnad mellan mina grabbar, eller vad säger ni?
http://www.mypix.se/usrimg/JNIQMOIODNO/lrg/JNFRENMPIQOPE8.jpg

Untitledfdfdfs-1copy.jpg

Sv: Nytillskottet!*bilder*

Ja, han har ett härligt djup i det blåa, blå är verkligen en härlig färg!
Pälsen är helt underbart sammetsmjuk, och han är bra pälsad på hela kroppen. Helt underbart lockig mage *puss*

Jätte söt :love: e egentligen inte så förtjust i naken katter men han är ju jätte söt även din stora.

Har alltid innan inte tyckt att dom sett ut som katter men dina gör värkligen det :love:

Fast detta är ju inte nakenkatter, det är Devon Rex. De har en härligt sammetsmjuk vågig päls över hela kroppen :love:
tack för de fina orden :)

En nakenkatt har inte päls...:
VIP3.jpg

(Det här är en Don Sphynx, inte den vanligaste av nakenraserna. Det finns 3 nakna raser)

Reykur- Jag strävar också efter den ganska ljusa men ändå fylliga blåfärgen, tyvärr är "mina" linjer lite mörka än så länge. Det är ont om korater med riktigt, riktigt bra färg.

Oh, ja korat är ju inte någon stor ras heller så det försvårar ju avelsarbetet ännu mer? Men samtidigt skulle nog jag se det som en extra sporre. Nog för att det är mycket arbete, men att efter mångårig strävan verkligen se resultat av sitt avelsarbete, i den riktning och med de mål man haft, måste vara bland det bästa som kan finnas (Jag har ju aldrig upplevt det, men jag föreställer mig det som så.)

Vad fin den sista bilden var! :love:

På den tredje bilden ser hunden väldigt hungrig ut. :crazy: ;)

Men oj vad snygg han har blivit. :love:

Förstår att du är överlycklig för at han äntligen har kommit :banana:

Tack alla för komplimnagnerna, vi blir stolta och sträcker på oss både jag, Oscar och "storebror" Rustie :love:
Nu laddar vi (och planerar att växa en del, Oscar då.. INTE Rustie :angel: ) inför X-katten om drygt två veckor, ska bli SÅ spännande!

Jättesöt!! :love:

Får man fråga vad en sådan katt kostar?? //Anneli som har vanliga "bondkatter" :D

Han är SÅÅ vacker..!:love:

Jag säger detta uppfattat snarare med konstnärens öga för grace, än kattkännarens öga för rastypiska faktorer...

Är mkt fascinerad av denna katt.

Stolt som en mor blir jag när ni säger så fina saker om honom :love:
Min dörr står öppen för dig närhelst du har vägarna förbi Edsbyn, det vet du! Snart är det väl dax för slutspelsmatcher också :angel: (Och det är inte helt omöjligt att den av de två jag väljer att kastrera, kommer att ställas i vår huvudstad i sommar ;) )

Reykurboy: De ligger kring 6000 i normalpris.
Tindra: Du får väl komma tillskott då, ni har ju många bra uppfödare där nedåt västkusten :D Underbarare levnadskamrater har jag aldrig stött på :love:

En sån söting! Jag har sagt det förr, men dina katter har verkligen fått mig att bli lite smått förtjust i devon-katter. :)

Fast jag förstår inte hur du står ut med TVÅ ungar, även om Rustie börjar bli vuxen... :crazy: Vad drogar du dem med? :angel: ;)

Sötnosen :love: :love:

Jag är SÅ sugen på en Devon!! Men eftersom jag vägrar ge upp britten så är väl en Devon dumt, den kommer bli platt under brittens tyngd :angel: :D

Dom är så fina dina 2 :d

De går konstant på speed :angel: Åtminstånde beteer de sig som det ;) Men det är faktiskt lugnare för mig sedan Oscar kom, även om det inte är lugnare i lägenheten ;) Nu är det mer "lagom" en ensam devon blir otroligt intensiv (Och du ska inte tro att de lugnar sig för att de blir vuxna ;) )

MissFideli: Säg inte det! Du får skaffa en bodybuilder som Rustie. JÄVLAR vilken massa den katten har, han är bara muskler och är riktigt tung. Har ingen våg så jag kan väga honom dock, men jag har verkligen ingen aning hur jag ska orka bära honom på utställningen :crazy:

Tackar återigen för komplimangerna! :D

Devons ska vara tunga! Precis som korater (och många andra).

Lilla Maja ser ut som en späd liten prinsessa, men väger över ett kg mer än de abyhonor i samma storlek vi brukar vara uppe mot. Domarna älskar det! (Så länge det är muskler som väger...)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka