Nytecknad veterinärförsäkring på äldre...

kopparberg

Trådstartare
...katt, finns det ngt bolag som gör det?
Jag har numera två katter. En bor kvar på min födelseort hos min mamma, givetvis veterinärvårdsförsäkrad, jag har haft den kissen sedan hon var kattunge.
Och man hör ju på reklam på TV om kattförsäkringar samt hör på vissa veterinärprogram att man bör ha katten försäkrad. Vilket jag ju håller med om.

Men när man vill och inte får då??!! :(
Jag har tagit hand om en 7-årig fullt frisk katt från ett katthem. Men se där var det kalla handen att få veterinärvårdsförsäkra! Vet att katter över 2 år i A***a måste veterinärbesiktigas, men här var det tvärstopp även med veterinärbesiktning!
Och TYVÄRR kan jag inte vara fräck och ljuga om kattens ålder, hon är öronmärkt och registrerad!

Så vet ngn ngt försäkringsbolag där man kan teckna ngn typ av veterinärvårdsförsäkring för äldre katter?

Sv: Nytecknad veterinärförsäkring på äldre...

Jag förstår inte riktigt, kan du inte själv ta katten till en veterinär för en enkel vet.besiktning? Då vore ju problemet löst?

Jag nyförsäkrade min då 8-åriga import i Agria. Vet.intyg var allt de begärde. Inga andra bolag har varit intresserade av att ta emot oss som kund när vi hört oss för om byte, trots att var runt 10, aldrig utnyttjat tidigare försäkringen och bes. ua.

Spelar ju ingen roll om jag har ett veterinärintyg om de ändå anser katten för gammal.
Nog för att jag är mån om mina katter, men de blir inte lyckligare för att jag hälsobesiktigar dem när de inte verkar sjuka. ;)

Tack för tipset! Då ska jag slå en signal till Agria!

Du kan teckna en seniorförsäkring hos Agria oavsett kattens ålder.
Den funkar typ likadant som en vanlig försäkring, kräver dock vetintyg och är lite dyrare.

Tack för era svar!
Nu är kissekatten försäkrad, så nu slipper matte vara orolig över för stora veterinärräkningar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka