Maléne
Trådstartare
Sist jag var och köpte hö så fick jag nyskördat hö, är det farligt att fodra med direkt? hört att man gärna ska ha det liggandes ett tag (vet ej om det är sant, därför frågan) Jag började att fodra med det i söndags den 8 och nu i lördags den 14 verkar det som mitt russ fick fång hon gick i en hage där det knappt fanns nåt att äta, därav stödfodring 2kg hö till henne och shettis kompisen, (lite jag vet, bantas) och har även kört varianten flytta staketet en halv meter om dagen så dom har liksom inte släppts på något maffigt bete, detta som dom fått till sig är mest skitbete (inte nerbajsat) utan mycket höga strån och sånt lite bränt gräs mm.
Det konstiga är att hon vänder utan några problem, gick själv upp i trav när jag skulle hämta henne i hagen? Hon är varm i hf hov + kronranden. Hon fick nya skor i tisdags den 10, har pratat med hovis och ska kontakta henne i dag igen, antagligen får hon komma ut i morgon och kolla till lillan. Vad tror ni bukare att detta kan vara? jag misstänker fång men ändå inte och hoppas inte.
Det konstiga är att hon vänder utan några problem, gick själv upp i trav när jag skulle hämta henne i hagen? Hon är varm i hf hov + kronranden. Hon fick nya skor i tisdags den 10, har pratat med hovis och ska kontakta henne i dag igen, antagligen får hon komma ut i morgon och kolla till lillan. Vad tror ni bukare att detta kan vara? jag misstänker fång men ändå inte och hoppas inte.