Nyskodd!! (SVAR SNABBT TACK!!) :)

M

_Mimmii_

Hejsan!! Min sköthäst :love: har en lös sko så imorgon ska hon skos om på det benet. Men tror ni att jag kan rida lektion efter det? Jag menar, eftersom att det bara är en hov som är nyskodd så borde väl det vara ok?? :)

TACK på förhand!! :love:

Sv: Nyskodd!! (SVAR SNABBT TACK!!) :)

_Mimmii_ skrev:
Hejsan!! Min sköthäst :love: har en lös sko så imorgon ska hon skos om på det benet. Men tror ni att jag kan rida lektion efter det? Jag menar, eftersom att det bara är en hov som är nyskodd så borde väl det vara ok?? :)

TACK på förhand!! :love:

Varför skulle det inte vara ok om det så va fyra hovar????

P.S. Lycko dig som får ut en hovis på en helg.

För att vissa säger att man inte ska rida direkt efter hästen blivit skodd

aa, han verkar vara snäll :angel: :)

För att en del hästar kan va lite "ömma" i fötterna precis efter skoning. Jag märker väl inget direkt på min häst, men om jag rider direkt efter skoning så brukar jag bara skritta, möjligtvis trava lite.

Men när det bara gäller en tappsko kan jag inte tänka mig att det ska vara några problem!

Det har aldrig varit några problem för mig att rida efter skoning, men jag brukar ta det lite försiktigare då.

Det är inte ovanligt att man får sko på tappskor på tävling så det ska nog inte vara nåt problem för dig. Inom travet väljer man ibland skor alt. inte skor samma dag som tävlingen går. :cool:

Det du ska vara noga med är att när hovslagaren skott hästen ska han/hon vara med och titta på den i rörelse (både skritt och trav) innan han/hon åker därifrån.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 433
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama