Nysande katt

Corax

Trådstartare
Hjälp! Min Birmakille nyser konstant! :eek:
Han verkar inte sjuk och allmäntillståndet är gott. Nosen är kall och våt. Öronen är kalla.
Han har gjort det i ett par veckor nu... vad felas honom? :confused:

Sv: Nysande katt

Haqr en katt som nyser en del, han är allergisk, och då menar jag MYCKET allergisk. Saker han inte tål är Kvalster, mögel och i princip allt som växer ute under vår och sommar(detta är mkt ovanligt på katter och chockade tom veterinären). För detta äter han Bricanyl. Å andra sidan är han inte kall om nos och öron, bara irriterad och lite snuvig i nosen. Kan det vara en förkylning?

Har en katt som nyser en del, han är allergisk, och då menar jag MYCKET allergisk. Saker han inte tål är Kvalster, mögel och i princip allt som växer ute under vår och sommar(detta är mkt ovanligt på katter och chockade tom veterinären). För detta äter han Bricanyl. Å andra sidan är han inte kall om nos och öron, bara irriterad och lite snuvig i nosen. Kan det vara en förkylning?

Ja jag antar att det är en förkylning eller nån allergi... :crazy:

Kan katter få noskvalster?
Detta är en innekatt.

Katter kan inte få noskvalster, trodde att det var det min katt hade, men vet. sa då att katter inte får noskvalster.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Tacksam för hjälp! Min katt har tappat päls över stora delar på kroppen, såren vätskar gul vätska och hon slickar sig konstant. Jag är...
Svar
14
· Visningar
1 940
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 324
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama