Nyponskalsmjöl till häst?

_Yggdrasil_

Trådstartare
Läste här på Buke om att man kunde ge nyponskalmjöl köpt på ICA till häst. Är det någon som provat? Ger det samma effekt som andra nypontillskott? Och hur ska det i så fall doseras?

Sv: Nyponskalsmjöl till häst?

Som jag har fattat det så är det bara den sortens nypon som innehåller GOPO som har verkan och det är väl bara speciella nypon?

Nu när jag googlade på GOPO så blir jag lite osäker. Ser ut som om det finns i alla nypon men mer i vissa specialsorter som danska strandnypon.

Äsch jag köper en påse och provar. Hur ska man dosera? Blir en matsked för lite tro?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 315
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 015
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: screen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna