Nymfparakitunge, hjälp

R

_Rosie_

Vi har fått tillökning i familjen, hörde ett pipande ljud och upptäckte att min nymfparakithona hade en liten nykläckt unge vid sin sida.

Finns det någonting jag kan göra för att underlätta för honan eller ungen såhär första dygnet? Har ingen erfarenhet och det var totalt oplanerat så måste ta mig till en djuraffär och rådfråga det första jag gör imorgonbitti. Vi har inte ens någon holk!

Sv: Nymfparakitunge, hjälp

Har inte vågat störa med kamerablixten ännu, men ungen kommer förvisso inte öpnna ögonen på tio dagar så jag ska försöka ta en bild vid ett tillfälle när föräldrarna låter mig komma nära:)

Har du inte ens sett att hon ruvade på ett ägg? :crazy:

Vi har haft bäbisar av denna underbara fågel, de hade en stor holk (för stor har jag kommit fram till nu) och hon ruvade på äggen direkt på golvet i den, men det var inga problem, dom skötte det själva, höll ungen varm och matade helt själva. Tror det är bäst att de får vara ifred, man kan väl ändå inte göra så mycket om föräldrarna inte vill ha med ungen att göra.

Jodå det såg vi, men hon har ruvat många gånger och äggen har alltid varit obefruktade.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 983
Senast: fixi
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 220
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 512
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 489
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar