Nylanders hästkräm

I

Ishest

Hjälper den att hålla mygg, knott och svidd på avstånd? Eller är den bara till för sår?
Tacksam för snabbt svar!:)

Sv: Nylanders hästkräm

Den hjälper!! Jag tycker den var super! Jag smörjde vid skapet och på bringan där han var knottbiten.
Betten försvan och han fick aldrig några nya där. Jag smörjde ju såklart regelbundet.

Åh, det låter bra!
Jag bor tyvärr inte nära någon återförsäljare så jag undrar om det finns att beställa krämen någonstans på internet?

Förresten, tack för svaret!:)

Jag har använt Nylanders på min hästs mankam och svansrot då hon kliar sönder de om man inte behandlar pga eksem. Det funkar super. Numera behöver jag knappt använda det ofta alls.

Men man får leva med att man luktar tjära om händerna i princip hela sommaren ;)
Värt vartenda öre..

Finns på H--ks också!

M-oaa

Jaa.. haha, jag har det på händerna naturligtvis. :D
Men lukten går igenom.. Tips är att köpa sånadär gula städ-vantar.

M-oaa

Hur mycket vatten blandar ni ut den med? :) det står att man ska blanda ut med vatten :rofl:

Jag har använt Nylanders på min hästs mankam och svansrot då hon kliar sönder de om man inte behandlar pga eksem. Det funkar super. Numera behöver jag knappt använda det ofta alls.

Men man får leva med att man luktar tjära om händerna i princip hela sommaren ;)
Värt vartenda öre..

Finns på H--ks också!

M-oaa

För applicering av medel i t.ex. man och svansrot använder jag en spruta (sån engångs 20ml minus nål då) som jag suger upp medlet i och sen kan spruta in ända längst in i mankam och svansrot. Sen kan man ju gnugga in det lite med händern med ev handskar på om det luktar. Mindre klet i taglet och man använder mindre medel också. Har ännu inte provat Nylanders, men det är väl ganska lättflytande, speciellt om man blandar med vatten (?) Sen har man ju koll på hur mycket man använder också. Ett tips bara:idea:

ehm, hmm jag minns inte ens att jag blandade ut de med vatten. :o
Står de inte något om att man kaan det? För att äsch de minns jag inte.
De va förra året jag använde de senast. Då va ja mycket nöjd med det iallafall :)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 522
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 552
Senast: Liten
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: misswilma
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
712
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur