Nyköpingbor!

Enya

Trådstartare
Jag känner inte till området här riktigt ännu och sitter i Oxelösund och ugglar nuförtiden. Jag kan tänka mig att det inte finns någon vettig affär att köpa dojor till mitt Småfolk i utan jag måste nog åka till Nyköping.

Så, alla ni som känner till den därade staden, vart kan jag köpa dojor till grabben som snart behöver? Som inte kostar skjortan alltså för jag har insett att den ungen sliter skor mer än nån annan jag mött! :confused::p

Och förstås så att det går buss dit så jag inte behöver gå 300 mil! :D

Jag känner inte till området här riktigt ännu och sitter i Oxelösund och ugglar nuförtiden. Jag kan tänka mig att det inte finns någon vettig affär att köpa dojor till mitt Småfolk i utan jag måste nog åka till Nyköping.

Så, alla ni som känner till den därade staden, vart kan jag köpa dojor till grabben som snart behöver? Som inte kostar skjortan alltså för jag har insett att den ungen sliter skor mer än nån annan jag mött! :confused::p

Men där finns ingenting. Du måste till Linköping

I city ligger Mokvist som har kvalitetsskor. Annars bör det väl finnas nåt i köpladorna runt stan.

Icke sa nicke!

Jag har hemskt svårt att tänka mig att det inte finns en enda dojaffär i Nyköping.....

Det är lätt att handla när man kommer till Nyköping med buss. Du går från busscentrum genom teaterparken diagonalt, och hamnar på gågatan (västra storgatan).

Det finns en kvalitetsskoaffär lite efter Åhlens, sen finns det en skoaffär i gallerian Nyckeln, och det finns en sportafför på undervåningen. Sen finns det en till sko-affär när du kommer ut ur Nyckeln på andra sida, bredvid HM.

Ska man ha riktigt urbilliga skor så får man ta sig till Gumsbacken, skokanonen.

Jag lägger till lite:

Egentligen så finns i stort sett all pryl och klädshopping just på den huvudgatan. Det är först när man behöver möbler, djurtillbehör och storhandla mat som det blir omständigt.

Jag lägger till lite:

Egentligen så finns i stort sett all pryl och klädshopping just på den huvudgatan. Det är först när man behöver möbler, djurtillbehör och storhandla mat som det blir omständigt.
Tack! Så enkelt och jag vet vilken gata du menar desutom! :):up:

Det slog mig liksom så tydligt i dag att det räcker inte att man vet vart man köper mat, man måste ju veta vart man köper skor och kläder också ju! Det har jag inte haft en tanke på alls!:D:o

Stadium outlet i Pål Jungs Hage är bra för gymnastikskor.
Där finns HÖÖKs också.
Och buss går från BT (BussTerminalen) ända fram.
På vägen dit så passerar man Coop och ICA MAXI i Brandkärr.

Stadium outlet i Pål Jungs Hage är bra för gymnastikskor.
Där finns HÖÖKs också.
Och buss går från BT (BussTerminalen) ända fram.
På vägen dit så passerar man Coop och ICA MAXI i Brandkärr.
Åhå, men där har jag nog varit, i det området. Nånstans, men jag mins inte var....eh.
Undrar om det inte är samma Coop man passerar med 715bussen.

Jag har fått lite "social fobi" senaste tiden så jag vill inte lämna det trygga hemmet, så jag suckade djupt när jag kom på att jag måste ge mig i väg härifrån. :o:D Skönt att veta några ställen med skor nu! Buke är bra på att hjälpa med allt man behöver ibland :D

Hur är det förresten med vintrar och skor här, i skåne hade jag gympaskor på vintern.... Det funkar här också va....?;)

Skopunkten/skokanonen (whatever) finns på Gumsbacken!

Åhå, men där har jag nog varit, i det området. Nånstans, men jag mins inte var....eh.

Jag har fått lite "social fobi" senaste tiden så jag vill inte lämna det trygga hemmet, så jag suckade djupt när jag kom på att jag måste ge mig i väg härifrån. :o:D Skönt att veta några ställen med skor nu! Buke är bra på att hjälpa med allt man behöver ibland :D

Hur är det förresten med vintrar och skor här, i skåne hade jag gympaskor på vintern.... Det funkar här också va....?;)

Det blir blött, slaskigt och kallt. Skulle rekommendera skor som inte tar in vatten :D (Jag LEVER i mina teddyfodrade jodphurs från HÖÖKs)

Nejdu inte mycket.
Det ligger på andra sidan.

I övrigt så lever även jag i teddyfodrade jodphurs från HÖÖKs efter att min son har vuxit ur dem.
Han satte på sig dem på hösten och tog av sig dem på våren när han hade dem.

Men blött och slaskigt är jag van vid men man torkar ju.... ;) Nej, skämt åsido, man ska ha vattentäta skor med andra ord! Det är flera år sedan jag köpte vinterskor till mig. Barnen har ju, men jag är så snål till mig själv så det inte är klokt! :o

Däremot ska jag ha ett par skor som jag inte halkar över trädrötter, hala stenar och annat skogaktigt med. Så usel jag är på att gå i en skog så får skorna inte ställa till det för mig mer än vad mina fötter redan gör ;) Men alltså, fryser ni verkligen så mycket om fötterna att ni måste ha teddyfodrade dojjor? :eek:

Bara den varmare delen av vintern.
Den kalla delen fodrar skoteroverall och polarkängor om man skall vara ute.
Äsch, så känsliga ni är ;)
Jag brukar gå i gympaskor, uppkäppt jacka, utan halsduk, vantar och mössa ;) Eller ja inte senaste vintern, då hade jag faktiskt halsduk... Och det anses, med rätta, vara kallt i Skåne :D

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
Övr. Djur En äldre släkting till familjen har en kakadua, som är nånstans mellan 40-50 år. (jag är osäker, men eventuellt är den vildfångad som...
Svar
15
· Visningar
2 233
Senast: pillerill
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 170
Senast: Enya
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama