Nykasterad tokkatt

Breccia_

Trådstartare
Han vägrar sova! :eek:
Han far omkring, groggy som tusan och river halva lägenheten :crazy: Det spelar ingen roll om jag stänger in honom någonstans då löper han amok där inne. Han har redan ramlat omkull två gånger med stol över sig när han försöker ta sig upp till olika ställen.
Ska jag låta honom hållas och springa runt eller vad ska jag göra?
Behöver åka till stallet ganska omgående men vill inte gärna lämna katten så här heller...

Han är lugn när han ligger på köksbordet i sin lilla korg, vågar jag lämna honom där när jag åker om jag ställer stol som han kan hoppa ner på om han vill göra det?
Det är det enda stället han är lugn på och det känns ju inte så kul att bråka med honom.

Senast ändrad:
Sv: Nykasterad tokkatt

Det är förmodligen skrämmande med uppvaket, eftersom han inte har kontroll. Måste du absolut åka så lämna honom där han kan vila. I en lägenhet brukar det ju inte finnas så farliga situationer, om det värsta som kan hända är att han trillar ner från tex ett bord.

Jag kom på när jag skrivit tråden att jag kunde ju ringa vet. så jag gjorde det och hon sa att han skulle få vara där han är lugn, det har funkat finemang :)

Min hankatt var likadan, hade missat att man skulle ligga och sova i ett mörkt rum utan det var fullt ös, medvetslös som gällde och vräkte i sig mat, hans systers plus sin egen
Dagarna efter sov han i princip hela tiden

Skippy var kolugn när han kom hem, han vinglade bara in i sitt hus o sov vidare, dagen efter var han som vanligt igen.
Så oroa dig inte för mkt ;)

Bison skrev:
Så oroa dig inte för mkt ;)

Skönt att höra :)
Jag försöker att inte oroa mig men jag skulle ljuga om jag sa att det går särskilt bra. Jag är mer på nivån "-Gaaaah, de ska skära i min bebis! Han som är så liten!". Kissen är nio månader och väger in på strax över fyra kilo, så jag inser att jag inte är riktigt rationell :p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 321
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 368
Katthälsa Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett...
Svar
0
· Visningar
3 269
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix