Nygravid - bröstfrågor..

Q

qrumelur

Finns det någon typ av bröstvärmare som man kan stoppa i BH:n?
Tuttarna är svullna och så fort jag kommer ut i kylan blir det tusen gånger värre. Och ut i kylan innebär även att stiga upp ur sängen.... :o
Men värst är det när jag kommer ut. Varma jackan hjälper inte så bra som den borde...

Minskar svullnaden sen eller hur blir det med det? Det känns som jag har haft värsta PMS i typ tre veckor nu fast jag vet ju att det inte är det men ... ;)

Sv: Nygravid - bröstfrågor..

Det finns en mängd olika bröstvärmare att stoppa i bh:n. Egentligen är de väl tänkta till när man ammar men vad spelar det för roll, du behöver ju dem nu.
Kolla på ditt apotek och i barnvagnsaffärer eller googla på amningsinlägg.
Svullnaden brukar minska efter ett tag men precis som med allt annat så är det ju olika.

ImseVimse har bröstvärmare i ull. Väldens, världens bästa!.

Hos mig har inte svullanden lagt sig något förrän man slutade amma. Men de slutar ömma omkring v 12.

Hoppas du känner dig bättre snart!

Åh fy, det där hade jag förträngt :grin:
Mina var också svullna tills jag slutade amma.
Och ömma som :devil: minns inte när det gav med sig, men kommer ihåg att jag länge fick som vita bröstvårtor när jag frös. Det blev nog bättre när våren kom, jag födde 8 augusti.

Jaa!! ULL!!!
Jag ska beställa på en gång.
Tusen, tusen tack för tipset.

Synd bara att man måste vänta. Fast idag har det *peppar-peppar* varit liiiite bättre. :bow: Men kommer det igen så vill jag vara förberedd. :)

Jag kan oxå rekommendera imse vimses bröstvärmare i ull. Superbra då ena sidan är i siden vilket gör att det inte kliar :)

Vad bra, tack!
Jag har beställt två par... Hoppas de kommer fort.
jag längtar tills det blir möjligt att "stråla" saker (typ sci-fi) så man kan få det på en gång...

Har svinont nu ikväll (blev kall när jag var ute och fodrade..) och har tre tröjor på mig - OCH har stoppat alpaca-ull i bh:n... :angel:
Funkar ju när man är ensam hemma. Ser lite knöligt ut men nöden har ingen lag. :p

Min syrra tyckte bröstvärmarna var för små så hon använde blöjor i stället... :D Alla sätt är bra utom de dåliga. :angel:

tycker problemet är konstant när det blir kallt, brösten är känsli8gare helt plötsligt.. jag ska med kolla på ull inlägg..taxi!

Det finns ammningsinlägg i ett material som heter Flectalon, lite tjocka men materialet reflekterar värmen.
Jag brukade ha tunna ullinlägg och Flectaloninläggen utanpå - säger bara BIG BOOBS!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 998
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar