Sv: Nygodkände Impuls
Okej då, alla får tycka till, inte bara experterna
Jag vill veta vad alla tycker; shettisägare, travhästfantaster mfl, kan vara kul att höra från många håll. Tror nog dock att det är halvblodsmänniskorna som svarar:smirk:
Ja, det var kul att se att Impuls fungerade så bra med olika ryttare. Att en del hingstar var showiga på bruks tyder inte bara på att de är "läckra", vissa var enligt min smak alldeles för överspända vilket jag förstår (efter att ha lyssnat på läktaren) var "showigt" och "läckert". Jag vill gärna ha en trygg hingst/häst som inte blir för showig. Fetcher N var en trygg häst jmf med Corlensky exv.
Impuls är en sån häst som en lättare tjej såg ut att kunna rida utan problem. Det är vad jag eftersöker, andra "elefanter" som visades skulle jag knappt orka mig på.
Tyckte också det var kul att han dessutom fick 7/7 på hoppning, det kan bli riktigt bra allroundhästar av det, något som de flesta av oss faktiskt söker.
För er som inte vet de övriga poängen fick han 40 p exteriört med genomgående 8or, 8/9/9 på gångarter och 10/9 av testryttarna.