Nygammal golvmatta??

lady_mike

Trådstartare
Nu börjar renoveringen av vår matsal äntligen gå mot sitt slut.

Nu ska snart bara nya tapeter upp. Men då tycker sambon att vi ska riva upp golvet nu när vi ändå håller på. Inte helt dum idé eftersom inget är gjort i det här huset sen det återuppbyggdes upp år 1953.

I det rummet är det den mest fantastiska golvmatta i plast. Grön med vackra mönster. Jag älskar den och vill inte byta den. Sambo säger att det nog inte går att rädda den då den är klistrad i golvplankorna under.:cry:

Så nu undrar jag antingen om någon har ett tips på om man kan rädda mattan?

Eller om det finns någon butik som säljer gamla mattor eller nya mattor med gamla mönster?
För hittar jag inget likvärdigt med den härliga gröna färg som är, så kommer jag (likt en trädkramare) kedja fast mej i rummet för att rädda min golvmatta:angel:

Huset har så fantastiska färger på tapeter och köksluckor mm så jag vill bevara så mycket som möjligt av det som är men ändå göra en modernare inredning..

Sv: Nygammal golvmatta??

Får försöka dona med det. Den är ganska rejäl vid intryck. Min första tanke va SLÄNG.. Men när jag tog bort tapeterna så förälskade jag mej i den. :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har ett hus långt ute på landet mitt i ingenstans som jag har bott i i ungefär ett halvår nu. Det är väldigt spännande, för stugan...
Svar
15
· Visningar
1 633
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·
Hemmet Är lite inne på Tema rum. Tycker det är kul när en vandring genom ett hem blir som en resa men helst ska det finnas något som kyter ihop...
Svar
0
· Visningar
969
Hemmet Tanken är att vi i framtiden ska renovera vårat badrum helt,dvs ut med det gamla så det blir soprent,sen kakel/klinkers,nytt porslin...
Svar
5
· Visningar
15 301
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka