C
Cillavan
Ursäkta att jag undrar, men är verkligen fölen så oerhört smittkänsliga att man inte kan titta på dem? Jag tycker att det är självklart att sto och fölunge ska vara ifred för klappande och beröring, även från min sida (förutom då det gäller att ta på kroppen på fölet och sätta på grimma och kanske leda det, binda och lyfta hovar, men det behöver man ju heller inte göra i tid och otid). Men att titta in genom boxgallret eller titta på dem i hagen kan väl knappast göra någon skada?
Vid vissa smittor, tex kvarka, så ska man ju inte besöka andra stall, men det är ju för att de är extremt smittsamma och luftburna. Men vanliga förkylningar osv som alla hästar har då och då kan väl inte vara så farligt?
Vi står också i ett relativt stort stall, och det är klart att man inte vill att folk stör dem i onödan, men att kika in i boxen gör nog ingen skada, tror jag. Det är ju klart att alla vill se det nya underverket! Det är ju precis som att komma hem från BB!
Vid vissa smittor, tex kvarka, så ska man ju inte besöka andra stall, men det är ju för att de är extremt smittsamma och luftburna. Men vanliga förkylningar osv som alla hästar har då och då kan väl inte vara så farligt?
Vi står också i ett relativt stort stall, och det är klart att man inte vill att folk stör dem i onödan, men att kika in i boxen gör nog ingen skada, tror jag. Det är ju klart att alla vill se det nya underverket! Det är ju precis som att komma hem från BB!