Nyfött föl med "knäppande has"

mellan

Trådstartare
Fick ikväll ett stoföl som det knäpper som en klocka i hasen på. Det låter varje gång hon rör på benet eller trampar med det. Har aldrig hört detta förut. Någon som vet vad det kan vara eller har varit med om samma sak?:confused:

Sv: Nyfött föl med "knäppande has"

Nu säger jag som dom sa till mig på Bvc med min 8 veckors son. För även på honom knäpper det i knät när jag ska byta på honom samt i fotleden.
Så sa Bvc sköterskan & jag tror det kan vara likadant på djur att det inte ännu finns tillräckligt med ledvätska. Men att det kommer så inget att oroa sig för...
Min gissning men jag vet inte.
Grattis förresten ;)

Det brukar försvinna efter ett tag och man tror att det inte finns tillräckligt med ledvätska än och att det blir som ett vakumtryck (vet inte om det stämmer). Men jag tror inte att du behöver oroa dig över det.

Tack!
Har faktiskt inte hört något nu på morgonen/förmiddagen.:laugh:

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Nota
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
465
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar