Nyckelpigsinvasion

A

avslutat medlemskap

Ja ni läste rätt!
Jag håller på att bli knäpp på alla nyckelpigor som dyker upp inomhus och verkar komma från tomma intet. Det började strax före jul och jag har säkert mosat 10 om dan eller slängt ut dom.:devil: Var kommer alla kryp ifrån den här årstiden, eller är det nån sorts förbannelse?:eek:

Sv: Nyckelpigsinvasion

håller med lill-sis :devil:

Inte döda fina nyckelpigan :love:

Har man gamla fönster brukar dom lägga "ägg" där ( eller vad dom gör) mellan fönstrena.....har varit med om det samma...

håller med lill-sis :devil:

Inte döda fina nyckelpigan :love:
Men när dom jävlarna kryper omkring överallt, man måste skaka kläderna på morronen innan man klär sig och nyps gör dom också utan anledning då blir jag lite härsken faktiskt.
Har man gamla fönster brukar dom lägga "ägg" där ( eller vad dom gör) mellan fönstrena.....har varit med om det samma...
Då finns dom troligen i springor i hela huset för det står ju öppet hela sommaren, dygnet runt när det är varmt.

nyps gör dom också utan anledning då blir jag lite härsken faktiskt.

Vah!! :eek:

Nyps dem, läskigt det har jag aldrig hört talas om,. däremot att det kommer någon gul vätska ur dem när de blir stressade.
Otäcka djur

Men Ridden då..! :eek: Inte ha ihjäl de små varelserna, fyyy skäms! :devil: Du får skaffa en rosenträdgård, där de kan jobba med att hålla undan bladlössen. Positivt tänkande, om jag får be..! :D

Om inte annat kan du ju skruva ihop en anti-få-in-nyckelpigor-i-huset-apparat..! :idea: :p

Nej, inte dödar man nyckelpigor. Jag hade byggt ett hus till dom och släppt ut dom på mina rosor till sommaren så de får äta löss :D

Trötter tänkte visst på samma sak :)

Senast ändrad:

Man dödar inte nyckelpigor. Det är ju bland trevligare kryp som finnes. Har inte sett nyckelpigor på många år förrän i somras när jag arbetade på kyrkogården. Kryllade fullt av dessa :)

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 750
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 807
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar