:) Nybörjartips hitåt!

H

hastpojkenivisby

Hejsan!

Jag är väldigt sugen på att lära mej allt om hästar!
Min flickvän har en häst och jag brukar följa med och titta nu på senaste och jag märker att jag börjar känna mej intresserad av hästar det verkar roligt och spännande att tävla och fixa och dona med hästen!

Jag är nästan 18 år och min flickvän säger att det finns mycket och lära innan man skaffar egen häst och det stämmer ju!

Så vad tycker ni ska jag följa med varje dag ut i början eller ska jag bara ta det lite då och då?

Sv: :)

Gud vad härligt, tänk om min pojkvän kunde komma till insikt någon gång :angel:

Häng med så mycket som möjlligt, och ta till dig allt du kan. Lycka till med hästeriet !!

Följ med så ofta du kan, och fråga mycket! :) Det är det bästa sättet att lära sig, och hjälpa till så myckt det går! Roligt med killar som vågar sig på att prova att hålla på med hästar, min grabb totalvägrar att ens gå in i stallet, eller att klappa hästen ;) Lycka till! :) //Ellinor

lyckans flickvän kan jag bara säga!! :D
Häng med, fråga, hjälp till! Lycka till nu!!
Håll oss uppdaterade om hur det går för dej med hästeriet!:bump:

Som de andra säger, följ med! Hjälp till med det du kan, mocka, borsta hästen, lär dig sadla och tränsa, ta in och ut från hagen och sånt så du lär dig hur hästar funkar. Och våga fråga! Fråga över allt du undrar över.

Vad roligt! Som alla andra skriver - Följ med ut till stallet! Umgås & lär känna hästen, mocka boxen, borsta, ta ut & in från hagen.

Lovar dig att det finns inget bättre än att komma ut till sin häst, andas frisk luft, koppla av totalt, mysa & pyssla. Att gå till hagen och din häst lyfter på huvudet, gnäggar och kommer i galopp mot dig - Det är en speciell känsla!

Vill du lära dig ridning kanske din flickvän undervisar dig på sin häst eller om stallet har en kunnig instruktör. När du behärskar ridningen kommer ni ha jätteskoj tillsammans.

När jag träffade min sambo för 7 år sedan visste jag inte att han var hästintresserad (Trav) det kom fram på 3:e träffen. I dag har har vi varsin häst. Han har en 3-årig travhäst, som förhoppningsvis är startklar i höst, själv har jag en 4-årig islandshäst som håller på att ridas in.

Lycka till med hästeriet! //Linda

Jag har då lärt mig ganska mycket här på buke, även om vissa har frågat om jag ens red! :D Men kolla mycket på hästsidor, kanske t.o.m. börja rida på ridskola(finns ju lektioner för vyxna nybörjare). Hästar är det bästa intresse som finns :D

kl*

Åh gud tänk om man hade en pojkvän som ville lära sig allt om hästar *svimmar*

lyckans flickvän!

Läs böcker, kika här på buke och följ med henne till stallet :bump:

I min och min sambos förhållande är det han som är mest hästkunnig :rofl:

Trots att jag också har erfarenhet.... ;)

Finns ju mycket att läsa osv. Och fråga din flickvän!

Lycka till!

Hejsan!

Jag är väldigt sugen på att lära mej allt om hästar!
Min flickvän har en häst och jag brukar följa med och titta nu på senaste och jag märker att jag börjar känna mej intresserad av hästar det verkar roligt och spännande att tävla och fixa och dona med hästen!

Jag är nästan 18 år och min flickvän säger att det finns mycket och lära innan man skaffar egen häst och det stämmer ju!

Så vad tycker ni ska jag följa med varje dag ut i början eller ska jag bara ta det lite då och då?

Vaddå försöka smöra in sig bland alla tjejer här på Bukefalos...;)

Nä, skämt å sido. Man kan inte lära sig allt om hästar. Man utvecklas hela tiden och det är det som är poängen med allt ihopa och om du bara visar intresse och är villig att lära dig, så ska du se att du inom några år är en lycklig hästägare...:rofl:

Låter supertrevligt att du som kille tycker de verkar kul!
Säger som alla andra, följ med ut och testa på och säg åt flickvännen din att lära dig ALLT!

har själv precis skaffat en medryttare, som är kille!! Något nybörjare, men vi har lektion minst en gång i veckan, och ridningen ser riktigt lovande ut! = )

Min sambo överraskade mig också, skötte om min "galna shire" när själv inte kunde. Han hade inget tidigare erfarenhet om hästar bára sund förnuft och intresse. Allt detta slutade med att han skaffade egen häst.

Ta och läs igenom en sån där gammal hederlig hästbok, om beteenden, färger, utrustning och allt sådant grundläggande. Då har du kommit en bit på vägen.

*avundas din flickvän* :angel: Min pojkvän AVSKYR stallet och allt som hör till..kan inte förstå varför..det som är sååå härligt :rofl:

hej..
Vad kul med en till kille i stallarna.. (Nu är ju inte jag kille)
Min pojke har jobbat i stall nu i ca 8 år och håller på med körning.. Maraton i par eller fyrspann.. visst lite enbet blir det ju oxå.. :P
Tycker det är helt underbart att kunna ventilera "hästproblem" eller dyl. med honom, då han faktiskt FATTAR vad man pratar om...
Tycker du ska följa med så mycket som möjligt och be din flickvän visa, så du kan prova... verkligen ALLT som har med hästar att göra.. (Även det "trista" som mockning och dyl.) Då kan du ju hjälpa henne och mocka och pyssla i stallet medans hon rider, tex. att lägga upp foder och mäta upp för kommande dag osv. om hon har extra sadel och träns, så kan hon ju skriva lappar och fästa på varje del, så smörjer du och lär dig delarnas namn samtidigt... (Så gjorde jag) lär dig VÄRKLIGEN hästens alla delar, så har du MYCKET lättare att kommunicera i ett stall ... *hehe*
Sen är det ju ett plus om du ser att en häst ser annurlunda ut på tex. hasen än en annan, så kan man ju lättare få svar och så.. kommer ALLTID till nytta... Be din Flickvän lära dig rida, longera och tömköra, det kan du ju hjälpa henne mmed UNDER ridningen.. att du tex. longerar, så hon kan fokusera på sin sits och ballans. Och om du är oerfaren ryttare och hon skulle bli sjuk, eller av en annan anledning inte kan sticka till stallet, så kan ju DU göra det... OCH även motionera hästen... Fråga andra i stallet om du kan hjälpa dom med deras hästar, så du lär dig olika typer med en gånh och hanteringssätt, då ingen häst är den andra lik..

OJ!! nu blev detta långt... men hoppas du fortsätter spinna på detta.. verkligen kul med fler killar i "Vanliga" stall..

Lycka till
//Kanibalen

*kl*

Är det bara jag som tycker att det är skönt att ha lite egentid i stallet?

(med risk att bli nedröstad)

/ Lisa

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
323
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 302
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 090
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar