Ja mina hästar är ju välhanterade för att jag hanterar dem väl. Varje dag. Och de var inga peoblemhästar när de kom till mig men de var inte heller så lyhörda som de är nu.Men dina hästar verkar välhanterade. Om du vägde 10 kg och skulle hantera en ny häst som inte var det.. är ju så det blir för ett barn, därför de ska ha en välhanterad häst.
Har med haft egna hästar där jag utvecklat ett lyhört samspel men för det upplever jag inte detta lyhörda samspel med tex en ponny på ridskolan jag aldrig träffat tidigare som hanteras av olika personer med varierad kunskap och sätt och därför är mer okänslig än vad jag är van vid från mina egna hästar. Vet ju själv hur skicklig man kan känna sig på sina egna hästar men så är det något helt annat när man kommer utanför den bubblan men med tid kan man lösa alla problem givetvis.
Har jobbat på ett par ridskolor och hanterat många hästar där, inga problem. Hästarna hanteras av många olika och visst kan vissa ha problem med dem men det är ju för att människan behöver jobba på sin kommunikation, inte hästen.
Klart man vill att ett barn ska ha en väluppfostrad häst, det är väl ingen som argumenterar mot. Men en väluppfostrad häst fostras ju inte med ”styrka”. Om man förlitar sig på styrka för att hantera hästen kommer ju ett barn aldrig kunna hantera hästen? Vad ska du med styrkan till?