Nybörjarfrågor med valp

KisseNova

Trådstartare
Hur mkt mat kan man ge en valp? Devin äter 4 gånger om dagen, med ca 1 1/2 dl per gång vilket följer rekommendationen på hans mat (RC bla junior). Men det finns ingen stopp, det sa hans "uppfödare" att så är fallet. Devin äter allt han får, bör jag utöka matmängden?

Försäkring! Devin måste ju ha en försäkring, så jag ska ringa runt och kolla med olika bolag. Men vad har ni på era hundar? Vad betalar ni om året, och vad har ni för självrisk? Ni som har kennelförsäkring behöver ju inte svara.

Sv: Nybörjarfrågor med valp

Vad är det för ras?
Min åt 4 ggr/dag i början av valpfoder (RC puppy). Jag tyckte inte min var så specielt hungrig av sig men visst åt han mycket av "skräpet" ute. Man fick var med och kolla så han inte åt något olämpligt.

Jag tog samma försäkring som uppfödaren hade (bla. så fanns dolda fel försäkringen där). Jag tror jag fyllde i pappren där och sedan skickade de in alla papper??? Jag fick sedan hem inbetalningskort och betalade. Jag har folksam och det är livförsäkring samt vet.vård upp till 40000. Tror jag betalar ca 1300/år för den. Självrisken har jag ingen koll på hur mycket det är men det är säkert en 2000-2500.

Lycka till

Devin äter Royal Canin Medium junior. Det är en amstaffvalp på 3 månader.

Devin har ingen försäkring alls, jag måste alltså teckna en helt ny på honom.

våran 4månaders dobermann äter RC maxibabydog (en vecka till sen går hon över till junior)

är försäkrad i agria, betalar 2900 per år. livförsäkring och bas-vetrinärförsäkring upp till 60 000.

jag tror inte jag förstår den första frågan. undrar du om du ska ge mer mat eftersom han äter upp allt han får? i så fall är svaret att det är hundens hull, och inte dess aptit, som ska styra matmängden.

ring runt till de olika bolagen och fråga vad de tar. det är olika för olika raser.

Ok, det kanske är bra att ringa runt och kolla med olika försäkringsbolag.
Kanske de har lite andra turer när man inte tecknar direkt när man hämtat valpen. Koll så du inte behöver göra ny vet. besiktning.

Liknande trådar

Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 602
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 552
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 700
Senast: giovanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Födda -21