Nybörjare

M

millan_affe

I sommar tänkte jag starta Deb med min D-ponny då vi är redo.
Men jag är nybörjare på grenen FälttävlanTÄVLING:crazy:
Så jag har några frågor.
Innan man ska ut på terrängen hur värmer man upp hästen skrittatr man och travar runt?..
Får man ha typ en vanligt t-shirt på sig på terrängen?
Va är det för program man rider i dressyren?
räcker det med vanliga senskydd och boots i terrängen?:confused:

Sv: Nybörjare

jag är inte så inne på det här med fälttävlan, men borde du inte veta detta om du tagit fälttävlanskortet?

Har du tränat ft förut borde väl din tränare kunna hjälpa dig?

Du har redan ridit dressyr och hopprovet innan så hästen är väl åtmonstone rätt genomriden, till terrängen är det lagom då att ta ut kanske 20 min innan start och värma upp i skritt, trav , galopp och lite fortare galopp, sedan skritta-galoppera-skritta om vartannat. Sen beror det på vad du har för häst , jag skrittar gärna min en stund innan jag går in i startfållan för han blir lätt väldigt upphetsad medans vissa andra verkligen behöver ha sina hästar uppe i puls när dom rider ut i terrängen.

Ja du kan ha t-shirt under västen , ja det räcker med senskydd och boots.
dressyrprogrammet för debutant är väl som typ LC

Glöm inte att först ta ft-kortet bara, kontakta en tränare nära dig som kan hjälpa dig

Jag har tagit fälltävlanskort det gjorde jag förra året hos Ulf Johansson i Lexand..
På tävlingarna brukar jag få klara mig själv, men hittils på hopptävlingarna har det gått bra..
tack för era svar:)

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 536
Senast: Pyrran
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 017
Senast: Lycan
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Fälttävlan Hej Jag undrar hur högt ponny EM i fälttävlan går typ i hoppningen och terrängen Och sen hur ett dressyr program ser ut PS detta e för...
Svar
1
· Visningar
2 962
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur