nybörjare

bokslukaren

Trådstartare
har tänkt länge på det här me fälltävlan och skulle gärna vilja prova, så jag tänkte fråga om dét är svårt om man har en tittig häst på banhoppning just i terrängen, sen vad skall man tänka på och vart skall amn vända sig om man vill ha hjälp att komma i gång??

tackar för svar :bow:

Sv: nybörjare

hästen behöver inte vara tittig i terrängen bara för den e de på bana...
om du vill börja tävla fälttävlan måste du ha fälttävlansmärket, de tar man för en auktoriserad tränare, så de e bara å leta rätt på närmsta terrängträning å va me!

ställer en följdfråga, har ni några tips på bra böcker om fälttävlan för en nybörjare?

Linda Algotssons bok e kalasbra men ja vet inte om den går å få tag på längre.....
annars finns ju Fälttävlan av janne jönsson å amelie bosson e de tror ja, men de e ganska tråkig.....

Jag har ett fullblod som är ganska tittig i banhoppningen men som går väldigt bra i terrängen. Där är han bara "lagom" tittig, dvs han ser sig för och hjälper till och tänker själv. det är mycket bättre med en lite tittig häst än en helt orädd häst som lätt tappar respekten för hindren och då blir oförsiktig.
Hoppas du hängde med! Lycka till! fälttävlan är verkligen jättekul!

tant agda skrev:
Linda Algotssons bok e kalasbra men ja vet inte om den går å få tag på längre.....
annars finns ju Fälttävlan av janne jönsson å amelie bosson e de tror ja, men de e ganska tråkig.....

Tack! :bow:

Har den där fälttävlan.. om du vill träna upp din häst till toppen på 16 v, är den nåt för dig :P

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 484
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Squie
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 235
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka