Nybörjare - vad ska man tänka på??

miaia

Trådstartare
Jag ska vara med på KM i FT senare i vår! (hjälp - vad har jag gett mig in på...) Jag har aldrig startat FT - självklart ska jag vara med på träningar innan! Jag hoppas verkligen att min häst tycker om att hoppa fasta hinder! Det handlar nog mer om att jag ska våga!

Min kompis skulle tävlat henne på Ågesta i pingst och då hade jag ju sett hur hon reagerar - men nu får jag själv vara "testpilot"... :crazy:

Vad bör jag tänka på?? Vad behöver jag för utrustning?? Kan man ha vanliga senskydd/strykkappor??

/Maria

Sv: Nybörjare - vad ska man tänka på??

Nej - vi behöver inte ha FT-kortet.... Däremot ska jag ta det i vår! Har redan gjort teorin i höstas, men fick ingen chans att göra ridprovet då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Efter en riktigt dålig period i livet med att inte veta vad jag ska göra med livet och tänker jag försöka satsa på ridlärare level 2...
Svar
7
· Visningar
2 772
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 452
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar