Nybörjare på travet

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare GoldenSam
  • Startdatum Startdatum
G

GoldenSam

Hej
Jag har ridhästar, men tycker det vore intressant att prova på trav.
Vart ska man vända sig ?
Kan man som nybörjare få prova på att köra riktig travhäst( ej shettis eller russ för det har jag gjort)?
Finns det träningslopp för nybörjare?

Sv: Nybörjare på travet

Det enklaste är nog att du försöker hitta en travtränare du kan få komma och prova hos.
OM jag inte minns alldeles galet så finns det nog nån sån i dina hemtrakter till och med, annars finns det ju gott om dem på travet...

Finns det här menar du, jätte nära?
Vet bara om russ travare.
Ska söka och se om jag hittar den då! Vill prova!! Jag har även ett antal stalltjejer som tjatat i flera år!
Kan ni rekomendera ngn tränare på Mantorp eller Kalmar man kan göra studiebesök hos eller ska man bara ringa och fråga vem som ? PM :a gärna

Var i Småland bor du? Lättare att lotsa dig rätt om vi vet på ett ungefär var du är....

På Kalmartravet finns "prova-på" ibland om jag inte förväxlar det med Jägersro :confused:
Och annars kan jag höra med min gamla lärare där ifall han kanske kan ta emot dig/er då han gjort så mot andra innan. :laugh:

Ja, Mantort har jag ingen koll på, men om hon vill åka med till Kalmar så är det bara att höra av sig. Vi har en häst som är perfekt att "öva" sig på

Hej
Jag har ridhästar, men tycker det vore intressant att prova på trav.
Vart ska man vända sig ?
Kan man som nybörjare få prova på att köra riktig travhäst( ej shettis eller russ för det har jag gjort)?
Finns det träningslopp för nybörjare?

du kan ju alltid kolla på din närmaste travbana, om dom har en travskola där..., så kanske det finns körkurser...

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Miingla
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: NilHe
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 938
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII