Nybetäckt sto som brunstar?

QuickStar

Trådstartare
Mitt ena sto är betäckt uner förra veckan, sista språnget gjordes i lördags, söndags morse slog hon ifrån, UL på em visade att ägget gått.
Hämtade hem henne i måndags men både i tisdags och igår tyckte jag att jag såg brunst på henne????

Ingen riktigt brunst utan hon går och blinkar lite och små skvätter på vissa ställen, ser mer ut som hon märker revir :o
Hon är alltid självständig, speciellt i brunst då hon struntar totalt i de andra vilket hon gör nu också :confused:

Men varför skulle hon brunsta nu? Hon avslutade ju brunsten för bara några dagar sedan.. Kan det ha nåt o göra med att hon är betäckt naturligt? (jag har bara använt mig av semin förut)

och hon borde väl knappast känt att hon var dräktigt redan i tisdags?? när sista språnget bara var 3 dygn innan.

Att hon ändrar beteende när hon väl är dräktig skulle ju inte förvåna mig men lite konstigt så här tidigt?

Ja jag vet då inte vad hon gör, vad tror ni?

Sv: Nybetäckt sto som brunstar?

Stona kan visa brunst fast de är dräktiga! En del kan fontän brunsta hela dräktigheten!

Jag har sett så många olika ston som beter sig lustigt, o ägarna trtor att det inte har tagit fast det har gjort det!

Två gånger har mitt sto visat ej dräktig vid ultraljud, o sen har det visat sig att hon varit med föl ialla fall!!:D

Sv: Nybetäckt sto som brunstar?

Ja jo detta vet jag ju men jag ställer ju mig frågande till varför hon visar brunst tecken bara några dagar efter förra brunsten avslutades?

Söndag/måndag visade hon inga tecken alls utan var precis som vanligt, samma på dagen på tisdagen utan framåt sen em/kvällen började hon..

:confused:

Liknande trådar

Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: Novalisa
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen... 2
Svar
34
· Visningar
5 333
Senast: ginnies
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad... 2
Svar
34
· Visningar
5 398
Senast: Digbil
·
Avel Hjälp! Jag har ett sto som vi har åkt med till seminstation 2-3 gånger i veckan sen 8 maj, och hon brunstar aldrig. Hon fick sin fjärde...
Svar
7
· Visningar
2 522
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka