Nyårsdessert

Youmeoh

Trådstartare
Jag är på jakt efter en god och fräsch nyårsdessert till 8-10 pers (bara vuxna).
Måste vara mjölkfri, gå att förbereda och helst enkel att frakta.
Det står helt still i hjärnan! Jag har varit inne på frozen cheescake med olika goda frukter, men det faller på att den inte är mjölkfri. Om det inte går att göra med vegan-färskost istället för vanlig..?

Sv: Nyårsdessert

Jag har inte lyckats få en cheesecake god utan mjölk, försökte med sojafärskost men det blev inget vidare. Annars är någon typ av granité superenkelt men festligt. Beror på hur långt du behöver frakta den kanske, men i kylväska borde den klara sig en stund och sen in i frysen på nästa ställe :)

Jag blev serverad en "raw cheesecake" härom veckan, som var till förväxling lik en "riktig". Jag vet inte om receptet på http://www.therawtarian.com/raw-cheesecake-recipe är det jag blev bjuden på, men det låter väldigt likt vad han berättade. Dock hade den jag åt bär även i själva fyllningen, inte bara ovanpå, men men kan ju experimentera lite. Den hade dessutom överlevt att bli fraktad till jobbet och stå i kyl där över dagen, så den verkar vara rätt hållbar.

Sorbet i flera roliga smaker! Kanske jordgubb för barnen, champagne eller basilika till de vuxna, och en citron som båda kan ta av :)?

Blanda vaniljglass med krossad ananas och strö rostad kokos över. Det finns ju mjölkfri glass.

Chokladfondant tillagad i ramekinskål, med hallonsås. Enkelt, görs lätt lyxigt med florsocker och ätbart glitter vid servering. :d

Det fick bli en citrontarte med marängtäcke, supergott!

Tack för alla bra tips och gott nytt år allihopa :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 188
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 265
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 444
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar