Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker ni ska ta kontakt med veterinär i god tid inför nästa nyår, kosttillskotten brukar inte hjälpa så bra på en sådan rädd hund.Lilla Pucken tog nyårsafton väldigt bra de första 2 åren om jag minns rätt men sedan så slog rädslan till
Det har smällt till ett par gånger här, om hon varit ute så har hon dragit hemåt och inomhus så har hon velat gå till mig i år.
Tyvärr så brukar jag vara inne hos mig och där får hon inte vara, så hon har försökt knöla sig igenom grindens öppning för katten. Igår lyckades hon och jag är gravt hörselskadad så jag hörde inte smällen, utan sa åt henne att gå ut och "körde" ut henne. Men klappade och berömde sedan då jag fick det förklarat för mig att det smällt. Hon kunde ta ett par bitar kattmat efter en stund. Men hon vill nog främst ha sällskap.
Under nyår kommer jag iallafall vara tillgänglig och hon får vara i badrummet som är längst bort från alla fönster. Hon satt där och skakade sista gången jag kommer ihåg lilla tösen Jag la min mobil där då och spelade musik på den ganska högt, inbillade mig att det hjälpte åtminstone lite.
Googlade fram pet-remedy som ska finnas att köpa i närmsta djuraffär. Och den tänker jag skulle kunna fungera bra. Så jag hoppas att den kan köpas in lite snabbt sådär imorgon.
Jag ska definitivt tipsa ägaren om det! Den jag tänkte på är dock inte något kosttillskott utan en spray för tyger etc och även hundens päls. Den lilla förpackningen kostar iallafall inte så mycket, värt ett försök!Tycker ni ska ta kontakt med veterinär i god tid inför nästa nyår, kosttillskotten brukar inte hjälpa så bra på en sådan rädd hund.
I hennes fall hade ni behövt börja ge henne 1-2 veckor innan smällandet börjar. Nu är hon redan uppe i en viss nivå av ångest och då är effekten liten och man behöver ta till receptbelagda medel.
Jag kanske missförstår men Pucken är väl inte själv ikväll, särskilt som hon är rädd? Ägaren sitter med henne i det rum hon vill vara i, eller?Lilla Pucken tog nyårsafton väldigt bra de första 2 åren om jag minns rätt men sedan så slog rädslan till
Det har smällt till ett par gånger här, om hon varit ute så har hon dragit hemåt och inomhus så har hon velat gå till mig i år.
Tyvärr så brukar jag vara inne hos mig och där får hon inte vara, så hon har försökt knöla sig igenom grindens öppning för katten. Igår lyckades hon och jag är gravt hörselskadad så jag hörde inte smällen, utan sa åt henne att gå ut och "körde" ut henne. Men klappade och berömde sedan då jag fick det förklarat för mig att det smällt. Hon kunde ta ett par bitar kattmat efter en stund. Men hon vill nog främst ha sällskap.
Under nyår kommer jag iallafall vara tillgänglig och hon får vara i badrummet som är längst bort från alla fönster. Hon satt där och skakade sista gången jag kommer ihåg lilla tösen Jag la min mobil där då och spelade musik på den ganska högt, inbillade mig att det hjälpte åtminstone lite.
Googlade fram pet-remedy som ska finnas att köpa i närmsta djuraffär. Och den tänker jag skulle kunna fungera bra. Så jag hoppas att den kan köpas in lite snabbt sådär imorgon.
Vi sitter och myser inomhus med ben, film på hög nivå och fördragna gardiner. Imorse var vi ute på en DW-runda i ett område där det inte smäller några raketer. Här i stan har det annars smällt sen jul, även dagtid. Igår smällde någon av en raket just när vi kom gående, av absolut ingen anledning alls.
Lyckligtvis är ingen av hundarna rädda men det är verkligen inget jag räknar med. Helst hanen oroar jag mig ständigt för. Han är en osäker individ som redan har vissa ljudrädslor och en pappa som är åsk- och smällarrädd.