Nya villkor hos if?

Pontevecchio

Trådstartare
Har hästen försäkrad hos IF och såg att de nu skaffat en utökad veterinärvård. Har dock inte fått någon info hem om det så har lite frågor.

Stod att självrisken var 2000, är den rörliga delen borta??
Har idag 1500+25% så det skulle inte sitta fel..

Tänkte kontakta IF men tänkte kolla här om någon fått info eller har koll?

Sv: Nya villkor hos if?

Du kommer att få detta vid din huvudförfallodag. Men de nya reglerna gällde från 15/4,

Jag har inte fått någon information jag heller, är också If-kund med förfallodag sent på året.

men man kan väl höjja innan? skumt att de då inte skickat info, de andra bolagen är rätt snabba med det.

men är den rörliga borta alltså?

Den rörliga är borta, ja...

Jag vet att dessa villkor har varit på G ända sedan slutet av förra året, men ngn info har ju inte kommit. Jag ringde precis till If, men där var det goddag yxskaft...Om jag kommer ihåg ska jag ringa dit i morgon igen och försöka få prata med någon som kan hästar.

Hej alla!

Alla försäkringstagare får information MED sitt försäkringsbrev.

Någon annan info kommer inte. Det kostar för mycket att skicka ett separat utskick till alla kunder utöver försäkringsbreven.

Villkoren finns att läsa på ifs hemsida.

Tråkigt att höra att ni inte fått svar på era frågor.
Om ni ringer kundcenter på 020-655 655 bör ni absolut få svar.

Om någon har särskilda frågor kan ni gärna PMa mig så svarar jag....
Har liksom inside information..... :angel:

/Frasse :smirk:

Självrisk

Hej!

De nya självriskerna är 2000 kr och 4000 kr.

Väljer man 4000 kr blir premien halverad.

/Frasse

Hmm så du menar att min premie är halv om det står 4000
på min självrisk?

sicka snålisar, agria sänder ju alltid ut info.

är ju ett sätt att tjäna pengar också eftersom fler kanske tecknar upp utökad.

har man sin gamla självrisk kvar än så länge?
och premierabatten för outnyttjad försäkring, är den kvar?

Dessa ändringar har bland annat annonserats om i Ridsport, det har även tagits upp i en artikel på aftonbladet/ridsport. Villkoren kommer som alltid med försäkringsbrevet. Vill man veta mer kan man surfa in på If... hemsida eller ringa kundtjänst och prata med någon som kan djur. :)

Så här är det:

Veterinärvårdspremien för 4000 kr är ca hälften så dyr som den för
2000 kr.

Visst kan det verka snålt att inte skicka ut mass info, men man vill inte använda djurförsäkringtagarnas premier till marknadsföring utan till skador.

Som det är nu går det presic plus minus noll. Om man skulle öka kostnaderna måste man höja premierna.... :smirk:

Det vill nog ingen.

/F

Jag har nyss fått nytt försäkringsbrev.
Förut hade jag 3000+25% men en premie på 1368 per år
Nu har jag 4000 med en premie på 1578 per år

Alltså en höjd premie med 210 kronor trots hög självrisk.
Undras hur mycket högre det blivit med 2000 i självrisk efetrsom det hur som haver blev dyrare.

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 101
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 930
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 266
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 038
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar