Nya vi som målar-tråden!

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ehmmmm. Tror ni att jag har vilat idag? 🙄🙄🙄

Körde loss på denna som jag var så missnöjd med efter dag 1. Tror att den kanske kommer rätta till sig...

1CA66554-F1BF-42F8-B1FA-AB71ACAF00B4.webp

@hastflicka :heart

Idag la jag grund och sånt tråkigt på denna gigant. Är ett så stort projekt att jag tillbringade typ 30 min med att bara stirra på duken och fundera på vart jag skulle börja. Inte så produktivt 😅😂

Såhär ligger jag till nu... (del av duken)

2E506EA9-B79E-4AB3-A3CC-B5CE92FE61B1.jpeg

Jag har markerat lite lätt vart jag ska logga skuggor och veck i tyget för att slippa måla allt vått i vått i ett svep.

Idag la jag grund och sånt tråkigt på denna gigant. Är ett så stort projekt att jag tillbringade typ 30 min med att bara stirra på duken och fundera på vart jag skulle börja. Inte så produktivt 😅😂

Visa bifogad fil 60154

Jag har markerat lite lätt vart jag ska logga skuggor och veck i tyget för att slippa måla allt vått i vått i ett svep.
Jag älskar att du börjat om med idén du körde på när du började måla! Kommer bli fantastiskt :love:

Jag älskar att du börjat om med idén du körde på när du började måla! Kommer bli fantastiskt :love:

Hoppas! Förra gången gav jag upp... 😅 Denna duk är en GIGANT typ naturlig storlek på motivet. Trivs iofs med den dimensionen så hoppas jag lyckas färdigställa denna..
Har flera grejer på gång samtidigt nu så det är smidigt att alternera, när en duk är i ”torken” kör jag på med en annan

Visa bifogad fil 60154

Å, vad roligt! Den var min favorit redan när du började på den förra gången. Ska bli kul att se vad du gör av den denna gången. 😃

Hade en liten dipp igår. Varit osugen på att måla och övervägt att lägga ner och skaffa en annan hobby. Men idag kändes det bättre!
Har lagt lite grund på Marie Antoinette. Att måla tyg i lager.... ehh kanske inte det roligaste men i nästa steg blir det nog ngt!

Gjorde lite finish på denna också. Vet inte om jag tänker måla så mkt med detaljer. Jag tror jag gillar det lite ”grova” och hafsiga.
Färgerna är mer intensiva IRL, tror det var lite dåligt ljus när jag plåtade (grå november liksom).

6602B90B-5182-4319-BAD3-9B263BDDFD53.jpeg

Målat en stund på denna idag. Hade dåligt flow men hann en bit iaf.... lägger fortfarande grund. Duken är typ för stor för att få med hela på bild 🤪 men ja en film på insta

4F97F8F8-6265-42C7-8497-B64D21AB7B12.jpeg

Jag har bara lagt en platt bakgrund nu för att slippa måla mot en vit duk. Troligen kommer jag att måla nåt slags sammetdraperi i bakgrunden. Har inte riktigt bestämt mig

Senast ändrad av en moderator:
Alltså den här tråden 😍 full av spännande målningar och skitduktiga människor!

@Flixon det ser häftigt ut, väntar med spänning på hur det kommer se ut när du är klar.

Det är så kallt och regnigt här så jag har äntligen kommit igång igen.
Den här är jag nog klar med nu.
831A91F4-FB00-44F6-8222-C0DF9C208B54.webp

Alltså den här tråden 😍 full av spännande målningar och skitduktiga människor!

@Flixon det ser häftigt ut, väntar med spänning på hur det kommer se ut när du är klar.

Det är så kallt och regnigt här så jag har äntligen kommit igång igen.
Den här är jag nog klar med nu.
Visa bifogad fil 60365
Jag hoppas att du inte tar det på fel sätt - bilden är så vilsam och vänlig i sin ton att Ikea borde reproducera den. Jag kan tänka mig många hem där den skulle tillföra :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 921
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 598
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering