Nya tv programmet

Pudlan

Trådstartare
Är någon mer än jag som reagerade på tv programmet där döttrarna ska lära sina pappor att rida med vägledning av Malin. B som går på tisdagar, jag reagerade på att nybörjare rider med sporrar? Hoppas jag såg fel.

Min undran är om jag inte såg fel varför ha sporrar innan man har koll på hur man använder skänklar mm?
Bara en fundering. O hur ser ni på deras ridning?

Är någon mer än jag som reagerade på tv programmet där döttrarna ska lära sina pappor att rida med vägledning av Malin. B som går på tisdagar, jag reagerade på att nybörjare rider med sporrar? Hoppas jag såg fel.

Min undran är om jag inte såg fel varför ha sporrar innan man har koll på hur man använder skänklar mm?
Bara en fundering. O hur ser ni på deras ridning?
Det finns en tråd om programmet sen tidigare
http://www.bukefalos.com/threads/det-stora-hoppet.1451581/#post-18285451

Jag såg ingen använda sporrar. Däremot blir det ju aldrig trevligt och mjukt när man forceras fram och inte får ta utbildningen den takt man klarar av. Men jag tror inte att det per se är mer slit och drag än den ridning många ryttare utsätter sina hästar för trots kunskap, så jag känner inte att man kan peka ut programmet som så särskilt hemskt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 723
Senast: Ramona
·
IT & mobiler Med "äldre" här menat säg 50+. Alltså typ medelålders och uppåt. Är nyfiken: Hur väl hänger ni med i dagens teknik/medier/etc? Använder...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 507
Senast: åke
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: vildeld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama