Ah, right, de där telefonnumrena... Den var ny. Usch, säkert en massa som ringer det där numret också...
Jag är osäker på hur det fungerar med spam. Här i Sverige är det väl förbjudet men frågan är ju hur det fungerar utomlands. Det mesta skräpet kommer ju från amerikanska företag, iaf till mig. Någon som vet vad som gäller? Har man fått ett svenskt utskick på halsen så blir man ju oftast av med det om man mailar och säger till, men det fungerar ju inte med de utländska avsändarna. Svarar man får man enbart mer post så jag vågar aldrig klicka på deras "avbeställ"-länkar eller svara med ett "unsubscribe" i ämnesraden.
@Fraggeltess
Läste också det där i tidningen. Tycker det verkar bra om man kan gå enligt tidmodellen, så datorn behöver göra uträkningar innan den kan skicka ett mail. För mig kommer det inte att påverka speciellt mycket men om man kan komma åt spam-företagen så blir jag väldigt lycklig. Men det gäller också att systemet är säkert så att alla tvingas gå igenom samma procedur så inte de lätt kan ta sig runt det. Nyfiken är jag iaf och det ska bli intressant att se om de kommer fram med något bra.