Nya tänder på katt

sussantuss

Trådstartare
När tappar katter sina mjölktänder? och när får dom nya tänder? Min katt har börjat tugga på allt hon ser, och jag funderar på om det kliar i munnen på henne som på valpar och små barn. Men hon är ett år så det känns som hon borde ha fått alla tänder redan. Hon kanske bara äter på saker för att hon är rastlös eller något?
 
Sv: Nya tänder på katt

Hon borde ha fått alla sina permanenta tänder så det ska inte vara tandömsning som spökar. Kan iofs vara något som fastnat som irriterar i munnen och så försöker hon "gnaga bort" det.
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 915
Senast: Catsu
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 308
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 362
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 468
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp