Nya stövlar för dressyr och hoppning:)

heidi maria

Trådstartare
Jag funderar på att skaffa ett par nya stövlar. Har alltid ridit i nappa chaps med jodpurs till, men nu känner jag för att skaffa ett ordentliga stövlar, och undrar därför om ni har några tips. Har nämligen svårt att komma på vad jag ska ha.

Problemet är att jag vill ha ett par lite åt dressyrhållet, men jag hoppar också och är ofta ute i skogen och far över stockar och stenar. :) Dvs tränar lite terräng för hemmabruk, inget avancerat. Hästen är en kallblodig liten sak, så vill inte gärna gå omkring i alltför extremt dressyriga då kontrasten kan bli lite lustig. :laugh: Vill alltså ha ett par man kan dyka upp i på en enklare hopplektion, men även dressyra i utan att se ut att vara helt vilse i blåbärsskogen. Gärna inte över 2000 kr då jag är student. ;)

Så här ser vi ut:
http://s347.photobucket.com/albums/p463/maria86h/Angelika/?action=view&current=badarisjn.jpg

Hahaha nämen här är vi i dressyrkläder, med mina gamla chaps på ;):

Bild153.jpg

Ibland har vi inte sådär knäppa miner, men det är bara ibland. :grin:

Sv: Nya stövlar för dressyr och hoppning:)

Jag har Treadstone Field stövlar, tkr de är bra och snygga :D köpte de från http://www.hastaffaren.se/ och de har rea på dem nu, och finns inte så många storlekar kvar nu, så om du vill ha dem får du kanske köpa från en annan hemsida om de storlekarna inte passar :)

De var jättesnygga! Men jag har tänkt mig ett par utan snörning denna gång. :)

okej kanske nån av Mountain horse´s stövlar då? tex richmond high rider. fast minns inte om det fanns snörning på dem.. :P

Jag har ett par stövlar jag tänkte tipsa om, men PM:ar så får du veta även var du kan införskaffa dem :)

Liknande trådar

M
Utrustning Hej! Min syster ska köpa sig ett par nya ridstövlar då hade hon tänkt och ville ha lite råd och tips här ifrån Buke. Hon har sedan...
Svar
10
· Visningar
1 702
Senast: Mizzeh
·
Utrustning Har haft tankar på att köpa nya stövlar ett tag då mina nuvarande har ett antal år på nacken och jag vill gärna ha nåt mer "dressyrigt"...
Svar
1
· Visningar
1 333
Senast: Jerseyite
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 069
Senast: Magica
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 851
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18