Nya stofamiljerna

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sussisus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 4 008

sussisus

Trådstartare
Vill ni veta?
Jag har boken i mitt knä just i detta ögonblick nämligen, precis uppackad.

Familj (55) - Hakata 2219 (hingstar bl.a. Trofé 703, Salvan 512, Salan 498)
Familj (56) - Dalma 2926 (hingstar bl.a. Minut 380)
Familj (57) - Lajla 1997 (hingstar bl.a. Pegasus 424, Langos 508)
Familj (58) - Vandora 1351 (hingstar bl.a. Iliad 358)
Familj (59) - Havanna 3364 (hingstar bl.a. Visibel 268, Rousseau 407, Jirlow 768, Eos 665, Billy Boy 964)
Familj (60) - Avena 1913 (hingstar bl.a. Mistral 621)
Familj (61) - Ina 974 (hingstar bl.a. ?)
Familj (62) - Sparta 1792 (hingstar bl.a. ?)
Familj (63) - Thora 1688 (hingstar bl.a. Ritual 214, Warsteiner 946)
Familj (64) - Yvor 2043 RÄc (hingstar bl.a. Obelix 746)
Familj (65) - Lessy 2085 (hingstar bl.a. Master 852)
Familj (66) - Nelly 1503 RÄ III (hingstar bl.a. Jumper 552, Zaran 473)
Familj (67) - Adagunda 2205 (hingstar bl.a. Gaspadin 499)
Familj (68) - Pärla 2651 (hingstar bl.a. Diedron 457)
Familj (69) - Nora 693 (hingstar bl.a. X:et 755)
Familj (70) - Valborg 2939 (hingstar bl.a. Ceylon 454, Little Q 715)
Familj (71) - Wavelets Birthday xx 1197 RÄ III (hingstar bl.a. ?)
Familj (72) - Havanna 30 RÄ II (hingstar bl.a. Mendel 601)
Familj (73) - Joviala 6721 (hingstar bl.a. Flamingo 481, Eminent 585)

Så gott folk, det vara alla nya stofamiljer.:)

Sv: Nya stofamiljerna

Vad jättekul att min favvo A.7 äntligen blivit en egen stofamilj:bump:

För den som inte är så nördig att man känner till A.7;) är det den som fått nr 59.

Men, finns det två nya familjer som båda heter Havanna?

Tack! Som jag har varit nyfiken på detta :) Mitt stos familj blev äntligen numrerad - Familj (65) - Lessy 2085 (hingstar bl.a. Master 852)

U

Ajdå, skrev visst fel.
Familj (72)s stammor är Havanna 30 RÄ II - men det står lite längre in i texten att just som det är två Havanna-familjer så får (72):an namn efter Diana 279, som är Havanna 30 RÄ IIs mamma.

Saknar fortfarande stofamiljer som jag gärna ser bli numrerade, men man kan ju inte få allt.

Mina favoriter i listan är: (55), (58) och (70).
Trevligt att se Ceylons stofamilj numrerad.:)

Senast ändrad:

Jag tycker att (72) borde heta Soraya efter det sto som betytt mest för familjen.

Jag gillar också att Ceylon kommer från en numera numrerad stofamilj;)
Jag kan bara komma på honom och Little Q från den stofamiljen, det finns väl inte fler?

Ah! Vad roligt! Än så länge är jag inte en sån stofamiljsnörd att jag kan påstå att någon av de nya är min favorit, men det är kul ändå!

Jag skulle vilja ha mina hästars stostam numrerad, Jemara-familjen, A.08 heter den. Men det kommer väl, nu har det ju blivit två godkända hingstar Morat 423 och nye Jackaroo ur den.

Senast ändrad:

Jag håller helt och hållet med dig om att (72) borde heta Soraya-familjen, men man får väl hålla till godo med Diana.
Äntligen har mitt sto i alla fall fått ett nummer :D:D
Ohh vad jag längtar efter min utgåva av boken nu när vissa av er har börjat bläddra i sina. Vilken tur att den kom ut i pappersform tycker jag :love:

Då har min märr äntligen fått en stofamilj!

Jag håller helt och hållet med dig om att (72) borde heta Soraya-familjen, men man får väl hålla till godo med Diana.
Äntligen har mitt sto i alla fall fått ett nummer :D:D
Ohh vad jag längtar efter min utgåva av boken nu när vissa av er har börjat bläddra i sina. Vilken tur att den kom ut i pappersform tycker jag :love:

Bered dig bara på en liten chock.
Det blir säkert bra när jag väl vant mig men det:
1. Finns inget ägarregister.
2. Alla ston står i bokstavs- och därefter fadersordning (säg att det finns två Karess, en e.Akribori en e.Beach Boy så står Akriboristoet först).
3. Ingen länsindelning längre (ett sto från Skåne står med en från Norrland osv).
4. Det enda register som finns är i nummerordning på stona.
5. Inga nya hingstar.

Men jag har hittat ett gäng nya Bella-ston!:) Och jag har bara tittat genom halva boken än.

2. Alla ston står i bokstavs- och därefter fadersordning (säg att det finns två Karess, en e.Akribori en e.Beach Boy så står Akriboristoet först).
3. Ingen länsindelning längre (ett sto från Skåne står med en från Norrland osv).
5. Inga nya hingstar.

Jag tycker också att detta är väldigt tråkigt. Ett stort nöje har förut varit att kolla upp ex. vad för ston som finns i det egna länet och vilka som finns hos den eller den ägaren. Det positiva är dock att jag har något att läsa i jul eftersom man behöver läsa allt för att hitta det man är ute efter.;)

Dessutom har de förändrat layouten så att den är svårläst mot vad den var tidigare, varför förändra något som var bra sedan innan?

Dock måste de ju nästan använda sig av länsindelningen och ägarregister i det kommande huvudbandet (om det nu kommer i bokform), annar kommer det bli helrörigt...:crazy:

Jag tycker också att detta är väldigt tråkigt. Ett stort nöje har förut varit att kolla upp ex. vad för ston som finns i det egna länet och vilka som finns hos den eller den ägaren.

Håller med dig!

Har också alltid gjort så.

Ja usch ja, det blir ingen höjdare om det eventuella huvudbandet kommer att vara i samma stil.:crazy:
Första intrycket är ju att det är lite rörigt.

Om jag säger så här - det kommer att ta tid att läsa genom boken.
Sedan får jag troligtvis börja från början för jag glömmer säkert att titta efter något.

Jag får skylla på att jag är trött men jag har noterat ett par ston som stått i stallet, och några av stallets ston som fått barnbarn och barnbarnsbarn - men tror ni jag har skrivit upp dem...:D

Vi kan nog tacka bla Gunnar H för att det blev i bokform. jag vet vad han fick kämpa för detta:bow:...
Hoppas nu bara att den går som "smör i solsken" - så dom inser att det verkligen BEHÖVS ETT NYTT HUVUDBAND också så småningom:angel:

Jag hade också hellre sett att de behållt upplägget länsvis, men men - man kan kanske inte få allt:smirk:

Jag har mest spånat igenom den lite (RS kom igår med- rena julaftonen:)) - men jag hittade också många i Bella stammen, den verkar ha stor spridning numera.

Bered dig bara på en liten chock.
Det blir säkert bra när jag väl vant mig men det:
5. Inga nya hingstar.

Ja, jag saknade ägarregistret samt länsindelningen. Detta blir mycket svårare att läsa/hitta i.

Ja, han var en klippa överhuvudtaget tror jag.

Alla är inte Bella-hästar fast de eller mamma har Bella-namn. (till min stora sorg:();).
Det verkar som familjen håller sig i stadig form och dessutom ger hyfsat många isabeller fortfarande, vilket är mycket trevligt att läsa.:)

Nej men fy vad tråkigt, jag som tyckte de gamla böckerna var så himla bra. Tänk att allt ska bli till det sämre hela tiden, antagligen för att spara pengar :devil::devil: ja,ja, det var ju tur att den kom ut ändå, ska göra en riktig utvärdering när jag har den i handen. Synd att den inte han komma i början på veckan när jag ändå var magsjuk och bara kunde ligga i sängen. Nu får man köra nattläsning när alla andra sover, som vanligt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka