gummisnodd

Trådstartare
Jag la på skor bak på min pålle för första gången i fredags. På lördagen var han mycket ömfotad bak och gick som en snigel med huvudet sänkt och man riktigt såg att det gjorde ont :cry: .

Igår söndag var det bättre men han var fortfarande ömfotad, är detta vanligt? Kan det bli så "första gången" man skor en helt oskodd häst? :confused:

Han har aldrig haft skor bak (är 7 i år), är lite orolig att det är en hovböld.

Sv: Nya skor!

Normalt skall en häst inte ömma alls efter en skoning, ibland finns det tyvärr vissa omständigheter som gör att det blir ömt i alla fall.
Om t.ex. en hov varit mycket sliten kan det ömma lite efter att hovisen raspat den plan och ett otal andra saker ...
Håll koll på det så det inte blir sämre, men du borde inte behöva vara orolig om det blivit bättre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 162
Senast: Sassy
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 175
Senast: Sirap
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 041
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 704
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama