Nya selar!

Sv: Nya selar!

:D Tack!
Det fungerade bra, men jag behöver all "peppning" jag kan få! :bow:

Ett sånt snyggt ekipage *älskar fjordingar*
Roligt att fjordan trivdes bra i sin nya french Coller sele :-)

guuuuud vad söt hon är Meja med sin nya sele... Underbar gig. du ska verkligen vara stolt över ditt ekipage...
Kanske får börja köra min fjordingkorsning också sedan. Blir så avis på alla er med så fina fjordisar...

Tack! :D
Positiv kritik från dig betyder massor för mig!!!

guuuuud vad söt hon är Meja med sin nya sele... Underbar gig. du ska verkligen vara stolt över ditt ekipage...
Kanske får börja köra min fjordingkorsning också sedan. Blir så avis på alla er med så fina fjordisar...

Ja, visst är hon underbar, Meja! :love:

Fjordkorsning :confused: hälften åsna?!? ;) *fniss* den har du hållt för dig själv.... Bild!!! :bump:

Ja, visst är hon underbar, Meja! :love:

Fjordkorsning :confused: hälften åsna?!? ;) *fniss* den har du hållt för dig själv.... Bild!!! :bump:

hehehe det hade ju varit något.. Stabil hade den ju blivit iaf.
Neee, fick hem en fjording/welsh korsning, liten C som är dräktig, för en månad sedan. Hon kommer från ett vanvårdsstall i närheten så hon visas ännu inte på bild... Men söt är hon iaf. och jag har fått löfte från sambon att behålla henne om jag vill.... Kanske blir något att köra sedan i så fall..

köpte du delarna löst till fjordingen? Eller finns det ett helt sett med french collern, jag har bara sett den säljas löst.. Din fjord är rätt så liten va? vilken storlek vart det.. lite nyfiken bara

köpte du delarna löst till fjordingen? Eller finns det ett helt sett med french collern, jag har bara sett den säljas löst.. Din fjord är rätt så liten va? vilken storlek vart det.. lite nyfiken bara

Jupp. Meja :love: ligger precis mellan C o D, drar stl Cob nu vid 3-års ålder.
Försökte köpa delarna lösa (envis som jag är) men den trevliga kvinnan jag handlade av räknade och redovisade och förklarade att det blir billigare att köpa en komplett bröstsele och separat french-coller... så det blev ju så!

Jupp. Meja :love: ligger precis mellan C o D, drar stl Cob nu vid 3-års ålder.
Försökte köpa delarna lösa (envis som jag är) men den trevliga kvinnan jag handlade av räknade och redovisade och förklarade att det blir billigare att köpa en komplett bröstsele och separat french-coller... så det blev ju så!

okey, tror att jag kommer göra ngt liknande också. Men jag funderar på att köpa bröstsele o köpa en ergonomisk brösta till.Istället för french coller, trodde de var svårare att passa in. Jo det är ju praktiskt o köpa en komplett sele för då får man ju draglinor, tömmar med mm till o de är dyra att köpa separat så man kommer ändå upp i samma summa.

Men vi hara "bara" en 2 åring som antagligen kommer växa lite så jag kanske väntar ett tag med att köpa sele, för i nuläget blir nästan cob förstort, om jag ser till måtten. Sen har vi ju en till fjord som är stor o rätt grov, o det vore ju kul om han också kunde ha den nya selen.

Men vi hara "bara" en 2 åring som antagligen kommer växa lite så jag kanske väntar ett tag med att köpa sele, för i nuläget blir nästan cob förstort, om jag ser till måtten. Sen har vi ju en till fjord som är stor o rätt grov, o det vore ju kul om han också kunde ha den nya selen.

Jo, det är trixigt att fixa en sele som passar till två...
Mitt råd, av egen erfarenhet, är att skaffa två selar... för det är jobbigt att ställa om selen mellan hästarna och det är väldigt lätt hänt att man väljer att köra den hästen som selen för tillfället är avpassad för bara för att "människan är lat" :angel:
Har ni en tvåårig fjording så skaffa ngt skapligt som passar och satsa på att jobba med den!

:bow: Tack! :)
Jag gillar oxå den!
(Tack mammas snälla jobbarkompis som sålde den till mig (för att grannarna inte gillade att hon körde häst förbi deras hus...))

Liknande trådar

Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 222
Senast: mandalaki
·
Körning Hej! Jag är helt ny vad gäller körning och behöver lite hjälp. Har ett 6-årigt russto som jag planerar att köra in. Kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 786
Senast: kolblakkur
·
Körning :) Bara en liten uppdatering. I morgon far min Buse till sin nya fodervärd, med vagnar, sele och alla andra tillbehör. Efter att ha...
Svar
14
· Visningar
1 062
Senast: Goat lover
·
Körning Jag börjar faktiskt vara orolig då jag hör så mycket konstiga historier. Jag har en 2-åring som jag tömkört en hel del och han har gått...
Svar
11
· Visningar
1 199
Senast: a_c72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka