Nya sadeln Ergox2

jackhuahua

Trådstartare
Är nyfiken på de här sadlarna. Är det någon som har provridit eller har köpt en? Har ni märkt skillnad i ridningen? Är framför allt sugen på en dressyrsadel som ju nu ska komma i en ny variant med större knästöd. Dela gärna med er av era erfarenheter och bilder! :-)

Jag står i kö för att prova en i Stockholmsområdet. Har pratat med två av utprovarna som jag provat ut Amerigo med förr och det är några justeringar som de just nu håller på med. Troligen ska den göras med något smalare säte för att även passa till folk som har ett smalare bäcken, sen är det fler justeringar som ska göras, läste jag på deras FB-sida...

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 045
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 898
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 072
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka