Nya nivåer!?

S

Stolpskottet

Nu när det finns två till nivåer att tävla på, (E och F-nivå) så undrar jag om D-nivår har blivit svårare eftersom man nu måste ha licens på D-tävling? Rider man samma mönster som vanligt fast det nu är licenkrav, eller är det svårare mönster? :confused:

Få se om det var någon som fatta vad jag menade! :angel:

Sv: Nya nivåer!?

jodu, ja vet inte men om E & F är enklare en D, vilket det låter som, så borde dom vara löjligt enkla ?

Jo, så tycker jag också det borde vara, är det typ bara W&T klasser i dom då, eller är det samma som D-nivå, fast man inte behöver licens? :confused: Är det någon som vet ?

Man har gjort om, så att även D har fått en "ny nivå".

Jag tycker det står rätt tydligt i Regelboken om nivåerna.

Okej! Jag väntar fortfarande på min regelbok.. får väl läsa när den kommer! :bump:

det blir nog samma mönster i E i riding mm, men kanske i W&T, och lite lättare i trail osv.

Nej D har inte blivit svårare.
E riktar sig till dom som inte är WRAS medlemmar och har samma svårighets nivå som D. (På D måste man vara WRAS medlem och ha licens).

Senast ändrad av en moderator:

OKej, då förstår jag lite bättre :bow:

Får ta å läsa igenom regelboken så snart som möjlagt !

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Lady_S
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 521
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar