nya modeller flugtäcken

orientalkatten

Trådstartare
det har exploderat med flug och eksemtäcken senaste året på marknaden.
pyamas som man trär över huvudet har jag tröttnat på,
dessutom varma för hästen. har haft boett och lillhästen.
vad passar och vad skall man undvika på kraftiga kusar.
de flesta har kass passform, trånga i bogen, skaver mm.
har provat en del,
hööks( kasst)
domani ? såldes på granngården, trångt och går sönder fort.
bucas sitter som en smäck men är dyrt och har dålig tygkvalitet.
i en del annonser står det foder?? vem vill ha foder.
vissa ser stela och hemska ut.
nån som har köpt ett prisvärt täcke som verkligen passar hästen.

Sv: nya modeller flugtäcken

Håller inte riktigt med dig att Hööks är kasst. Jag köpte två täcken till min häst för två år sedan. Det blir alltså tredje sommaren de används nu. De sitter kanonbra på min häst och jag har bara behövt laga lite på halsdelen. Trots att hon har svår eksem i manen.
De har bättre passform än Boett som jag också haft. De höll i 4 somrar. Bra passform, men lite för långt i ryggen. Hööks magplatta täcker bättre än Boetts.
Jag fyndade ett täcke på G**ås för 300 kr. Sitter också bra och det använder jag till min andra häst i förebyggande/skydd. Hon är import men ännu inget eksem.
Vill du ha dragkedja i halsen fixar Boett det om du vill. Det har de gjort förr i alla fall.

Jag har flugtäcken från horseware och weatherbeeta. Weaterbeetas var jag tvungen att göra nåt extrahål på i bogspännena, men annars sitter det bra. Har ett dustbuster från hw också som överlevt i sex år men som ska få gå i pension nu. Tänkte köpa ett rambo sweetitch hoody nu till sommaren, det ser rejält och vältäckande ut. Har bara hört gott om det dessutom.

Jag har ett (eller 2 egentligen, köpte ett till) ljusblått från Thermo Master. Köpt på Hööks, tror det finns på deras hemsida. Det är ju ett sånt som man trär över huvudet, men det passar jättebra på min häst. Har haft svårt att hitta passande täcken innan. Det stramar inte över bogen ett dugg. Och sitter väldigt bra - glider i princip aldrig åt sidan.
Finns ingen magplatta dock, men min har ändå inga besvär där så.
Är det riktigt varma sommardagar så kan hon svettas lite under, men det är inte så ofta.
Tror det kostar närmare 800 i vanliga fall, men fick det senaste för halva priset nu för några veckor sedan.

det hööks flugtäcke jag har är helt fel i modell
djup halslinning som gör att hela täcket stramar över bogen, duger inte ens som nödtäcke, har försökt sy om det men det blir ändå inte bra. kommer inte ihåg märket, thermomaster? silverfärgad väv.

Har erfarenhet av de flesta täckena från hööks, så jag kan dela med mig av mina intryck av dessa!
Det ljusblå från hööks passa min häst också jättebra, designen på halsen är toppen! Och vid huvudet är det konstruerat så det inte sitter åt och inte kasar ner på halsen. Tyvärr var det en hagkompis som slet det i stycken efter bara några veckor:crazy: (och jag hade inte köpt det på rea:cry:)
Det vita flugtäcket från hööks har inte alls lika bra passform, men jag har det som extratäcka samt om det är riktigt varmt eftersom det har maskor som släpper igenomluften bra.
Hööks bruna exemtäcke köpte jag ett för typ tre år sedan, det var ok passform men långt i ryggen så jag fick sy in. I år köpte jag ett nytt i samma storlek, och nu var passformen mycket bättre! Det verkar som om de kortat ryggen samt formsytt mer kring baken. Pållen har bara provat det än så länge, men det verkar jättebra!

Ja, det är helt ok kvalitet iaf! Kardborren vid bogspännet har börjat lossna lite, men det är det enda. Min häst är dock inte så våldsam med sina täcken heller. Halsen är lång, det blir ingen glipa i nacken vilket är ett stort plus. :)

Jag köpte ett blått flugtäcke på glada hästen i spiltan för 298 nedsatt från 498:-

Det är helt oki skyddar bra och så..
Nu har jag bara ett Flugtäcke och inte ett exemtäcke
Eftersom min häst ej har exem
Utan jag vill bara skydda henne från bitande insekter och jobbiga flugor under den värsta perioden i sommar!

Eftersom de är så tunnt tyg har jag svårt att tro att ett sånt här täcke ska va lika slitstarkt som ett regntäcke!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka