Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Ja det är skillnad på hur musiken spelades in vid första tillfället, hur brusreduceringen gjordes och hur slutresultatet blev efter originalinspelningen. Vissa låtar låter skit hur hög bitrate man än kör dem i medans andra låter jättebra trots att bitraten är skitlåg.
Huvudsaken det inte låter väldigt sliten stenkaka om 500 Kbit, för då har man vääääldiga problem, då återstår bara att lukten av bränt kretskort och det obligatoriska rökmolnet ska infinna sig,,,,,,,,,,,,,,,
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Japp hur den är inspelad är en viktigt del.
Ofta är ju Live inspelningar inte så bra men jag gillar när man hör publiken sjunga med. Kan få håret att resa sig ibland
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Allt beror ju på hur man spelar upp det.

Kör man en mp3, vilken bitrate som helst, genom ljudkortet ut till sin förstärkare så blir det i princip skit av det om man har några krav.
Även om ens ljudkort är "bra" är det ändå undermåligt i sammanhanget för en ljudentusiast som sitter på en ljudanläggning för kanske 30.000kr.
Sitter du och lyssnar på datorn via högtalare+förstärkare för kanske max 2000kr i bästa fall hör man ingen skillnad på 128 eller uppåt, vill jag nog påstå. Systemet man lirar på är ändå skit s.a.s.
 
Senast ändrad:
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Jag har inte plats så min dator är alltiallo :)
Med bra högtalare (JBL) så fungerar det riktigt riktigt bra :)

He he snacka om urspårning av tråden (Vet att det var mitt fel eftersom det var jag som startade) :D
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Jamen vi är ju ute på samma sidospår så det är ju rätt, fast det blev fel. Jag kör strömmande webbradio hela dagarna och jag matar 3 stycken förstärkare från det glada 60-talet från ljudkortet. En förstärkare i vardagsrummet, en i serverrummet och en i pannrummet ute i logen som har jääääättelånga högtalarkablar till verkstaden. Den förstärkaren kan jag inte ha i verkstaden för plasmaskäraren inducerar högfrekvent högspänning som ett värre åskväder så därför står den i pannrummet annars smäller ljudkortet direkt.

*vadå urspårad tråd* :angel:
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Japp det är gött att lyssna på webradio, gör det själv då och då.
Fast det är mer roligare att göra egen webbradio som andra får lyssna på :)
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Har du nån aning om hur det är om man spelar musik på sin webbstation? Får inte Stim-knuttarna ett ryskt frispel då och kommer sättande med en faktura rätt som det är?
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Japp det är därför jag kör musik som en person jag känner har gjort
Med hans godkännade är det helt ok för honom fast det var länge sen jag gjorde webradio

Det var bara för att testa lite, körde en stund.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Då är det precis som jag misstänkte, jag har varit inne på att starta en webbkanal men jag visste inte säkert hur det låg till med rättigheterna så jag la projektet på is. Då måste det vara likadant om jag reläar någon existerande kanals musik, vad jag fattat.
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

mm det kvittar om det är en person som lyssnar så måste du betala STIM pengar

Du får göra din egen musik och spela det :)
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Oh herregud du vill väl inte att internet ska totalkrascha? :eek:
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Då krävs ett både du och jag ska sjunga duett :)
Då blir det härdsmällta :)
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Laban skrev:
Glöm inte bort det

Det betyder att köper man en skiva som är kopieringskyddad så får du inte föra över det till din Mp3-spelare eller göra en kopia för då har du "knäckt" kopieringsskyddet.

En kompis till mig har skrivit denna artikel http://www.tydal.nu/article/99

känner du tydal :bow:
han är ju kung på tågmuppsfakta sidan ;)
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

hur ska man då få musik till en mp3 spelare?
om det är olagligt att kopiera sin egen skiva och olagligt att ladda ner...



*fattar noll*
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Magnus:
Jo jag känner honom från en annan community och det.

Psyksaft:
Det är ok så länge det inte är en kopieringskyddad CD-skiva
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Psykskaft skrev:
hur ska man då få musik till en mp3 spelare?
om det är olagligt att kopiera sin egen skiva och olagligt att ladda ner...
*fattar noll*
bra fråga. nu kommer farbror staten att klappa dig på huvudet och ge dig diplom för du är en förståndig medborgare...

*ironi*
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

haha, dom kan ju lycka till med den lagen, tror ingen kommer bry sej så mkt och då får dom sätta dit hela sverige hur skulle de se ut?
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Laban skrev:
Magnus:
Jo jag känner honom från en annan community och det.

Psyksaft:
Det är ok så länge det inte är en kopieringskyddad CD-skiva
även laban har dolda sidor =)=)
hänger du på PV också?
 
Sv: Nya lagen gäller även kopieringsskydd

Psykskaft skrev:
haha, dom kan ju lycka till med den lagen, tror ingen kommer bry sej så mkt och då får dom sätta dit hela sverige hur skulle de se ut?
precis..

men vad har polisen för resurser för det.?
de utreder inte källar inbrott, cykelstölder, osv osv osv
Nä, de kommer hamna på hög som allt annat tills de blir preskiberat :angel:
 

Liknande trådar

Tjatter Året är 2517, planeten “Jorden-Som-Var” har länge varit obeboelig och människorna har spritt ut sig i universum till ett nytt solsystem...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
35 505
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 918
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp