Nya lagar omöjliggör nervägning av släp?

Sv: Nya lagar omöjliggör nervägning av släp?

Alexandra_W skrev:
Jag är av rena egoskäl glad att det inte är lag på det..än.. men jag tycker det BORDE vara LAG på BE-körkort om du ska dra annat än lätt släp (totalvikt max 750 kg).
Det kommer! Det bara en tidsfråga innan det blir ett krav med speciell behörighet för att få framföra släp över 750 kg!

//Alice
 
Sv: Nya lagar omöjliggör nervägning av släp?

en liten undran bara om det här angående nervägning...
säg att jag skulle få för mig att köpa fabriksny trailer.. Bilen får dra max 1350 på b men jag vill ha boogie har hittat en soms totalvikt är 1500 lastvikt 750, men behöver ej så mycket.. hästen väger väl en sisådär 500...
kan man då (brukar ju stå vikt ex 1100-2000kg, antar att man då kan få välja vad som passar bäst men på just denna märket så står det bara just 1500) tror ni man kan väga ner det?? eller kanske få det på något sätt redan från fabrik i rätt vikt ändå??
blir ju så förvirrad :o :D

//
LillaMy som blir galen på v70 som väger som en större lastbil ;)
 

Liknande trådar

Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 925
Senast: Buck
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att jag måste köpa en ny hästtransport. Den jag har nu kommer inte hålla så länge till och jag vill inte lägga...
Svar
9
· Visningar
1 485
Utrustning Finns det någon chans att man kan typa ner ett Boj släp ( Boggi) -08 I dag är max vikten 1400 kg, men skulle vilja ha ner den till 1200...
Svar
16
· Visningar
1 603
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har just köpt ny bil och den får dra lite mindre än min förra. Vilket i sig inte är ett problem eftersom jag har ett litet lätt släp...
Svar
17
· Visningar
2 497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp