Nya krafft grov

nexxa

Trådstartare
Vad räknas det till för foder? Alltså går det under kategorin avel enligt kraffts hemsida? :crazy:

Vad anser ni om fodret, vad har det för värden?
:bow:

Sv: Nya krafft grov

Som jag förstått det så är det som det gammla men med mera energi och vitaminer..... om jag inte minns fel. Gå in på www.krafft.nu där har du all information. Du kan även maila dem eller ringa till dem om du undrar något. Dom svarar snabbt och är jätte trevliga. Det är alla fall min erfarenhet :)

Det marknadsförs som ett avelsfoder.
Men det spelar ju ingen roll egentligen, man ger det ju till de hästar det passar för.

Det finns två varianter av Krafft Groov, Groov 90 och Groov 125 ("Nya Groov"?), och skillnaden är att den ena innehåller 90 g smrp och den andra 125 g. Superenkelt!;)

Jag vill även minnas att 125 ligger på 10 Mj istället för 9 Mj, men det ser du på Kraffts hemsida.

Groov 125 är ett bra foder om man behöver höja kvoten prot/MJ lite.
Vitaminer o mineraler är samma som Groov 90.
// Linda

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 933
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka