Nya husdjur (ormar m.m)

Lycanthrope

Trådstartare
Jag fick med mig lite djur hem från mässan i stockholm, så nu är familjen ännu större:)

Har sedan tidigare en majsorm som just nu dvalar, bild på henne kommer när hon är uppe igen.

Här är en majsormshona jag fått av en i föreningen jag är med i, en fin tjej med fin färg, trevligt temperament.
IMG_0221.jpg

IMG_0214.jpg

En liten majsormskille, blizzard=kommer bli kritvit som vuxen. Just nu rosa och jättesöt, gömmer sig under bottensubstratet som en mask :love:
IMG_0178.jpg

En yemenkameleont, hona på ett par månader! Hur häftig som helst :D
IMG_0203.jpg

IMG_0198.jpg

Och en pandinus imperator, kejsarskorpion, en tjej det också!
Halvvuxen, så har en bit kvar att växa.
IMG_0187.jpg

Har ett stort hus att fylla så får se vad det blir härnäst :)

Sv: Nya husdjur (ormar m.m)

Men gud vad söt kameleonten var! :love:

Men hur är det med ormar och skorpioner, bits eller sticks dem? ( Vad gör skorpioner? Sticks? )
Hur är de som husdjur, kan en orm vara gosig? Skulle man kunna ha en orm utan terrarium eller blir de kalla/ inte funkar av någon annan anledning?

* Nyfiken tjej *

Kameleonten var min favorit...ormar är okej att klappa på men jag skulle mata några på skolan en gång och de högg mot mig (eller maten troligtvis) så dem gillar jag inte så mycket...

Ormen måste ha ett terrarium, dels för att ha en trygg miljö och även för värme, rätt underlag osv.

Kejsarskorpionen är ogiftig (om man inte är allergisk, som med getingstick) och relativt lugn, viktigt man hanterar dom rätt bara. Det är också en av de största arterna, jag har träffat en som var 24 cm från huvud till gadd. Rätt rejäla klor på det exemplaret :)

Allergisk eller inte så gör det 10 gånger ondare att få ett skorpionstick än ett getingstick:crazy:
Så tips är att undvika det ifall du inte råkat ut för det nångång redan:D

Kameleonten är min favorit :love:

En vacker dag ska jag skaffa mig kameleonter, det är bara det att jag har förstått att de är väldigt kinkiga med temperatur, luftfuktighet osv, så det får vänta till jag kan ha ett stort, fint, anpassat terrarium.

Allergisk eller inte så gör det 10 gånger ondare att få ett skorpionstick än ett getingstick:crazy:
Så tips är att undvika det ifall du inte råkat ut för det nångång redan:D

Kameleonten är min favorit :love:
Nej det gör det inte :) Det känns ungefär samma, beroende på vilken skorpion det är såklart.
Kejsarskorpionen kan inte använda sin gadd om man håller den flat ens, den måste ha stöd mot något för att kunna.

En vacker dag ska jag skaffa mig kameleonter, det är bara det att jag har förstått att de är väldigt kinkiga med temperatur, luftfuktighet osv, så det får vänta till jag kan ha ett stort, fint, anpassat terrarium.
Ja de är väldigt väldigt känsliga och lättstressade.

Hur tusan lyckades du med det? Dom kan ju knappt :rofl:

Svara i telefon när jag ringer btw! :eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka