Nya bilder!

gul_zebra

Trådstartare
Har knäppt lite nya råttbilder från ärtfiske och promenad :)

Thor-Leif med ärta på huvet :D
fe3c1774cd0ee1bc3f08e460af196455.JPG

Balder och Thor-Leif
3db07339681d51fb4d0cfb441a9394bc.JPG

Gudrun smaskar på
522f61bf679b45aa1385255c30be2727.JPG

Gunde posar en sväng
cc8ad227e3743b96632d63f3fdb09f61.JPG

Krull också
417dc17c49f7cae27f0f0fb8fbddbd75.JPG

Gunde och Krull
a6dd1a470ad4db9befb2f91953617815.JPG

Krull, Gunde och så jag
8d5036a8036c638dd0770782361b427f.JPG

Krull och klätterställningen
3f8bea64a162ed4ebdcb83f90d371ff1.JPG

Två söta rumpor
5998b67078cf4644243dc0eaf52e225f.JPG

Sv: Nya bilder!

Ser jag fel eller har du skaffat ett par s-pew? :o :love:
Gahh jag vill oxå ha råttor igen.. så nu får du sluta visa massa bilder :D ;)

Mulles_matte skrev:
En s-pew va det visst :P

Yess, en s-pew ;) Den andra är ch eubk rex.

Grannen köpte de från djuraffären här åt sin dotter, men hon tröttnade så deras 7-åring fick ta hand om de istället tills de hittade ny ägare. Hon var ut bland en massa småttingar som sprang och skrek och hade sig, tom gjorde rent buren (liten hamsterbur ska tilläggas!) ute i lekstugan bland en massa småglin! Magra var de också, kolla här tex: krull dagen efter att de flyttade hit :crazy: Syns väl inte sådär megabra där men det ger en hint iaf... Såg ut att vara två magra 3-4månadersråttor när de var 7 månader...

Egentligen skulle det ju inte bli fler råttor men jag blev helkär i Krull när jag skulle hjälpa med kloklippning och fick samtidigt höra att de skulle slå ihjäl de annars (dvs en karl som inte har någon koll på hur man bär sig åt skulle själv slå ihjäl de...) Så jag övertalade mamms, fick ta de istället för fler finkar :D

Nu är de i bra hull (skulle inte skada med lite mer muskler dock) och jag var ut med de en sväng igår - och vad hör jag inte; Ungarna som hade de påstod att de var FETA och att de var helt normala när de hade de :eek: Men vad ska man vänta sig från folk i en familj som inte ens klarar av att göra rent i akvariet utan en utflyttad dotter får gå dit och göra det för att det ska göras öht :crazy:

Men nu har de det bra, med rätt mat (de fick en skitdålig blandning att leva på, inget annat...), motion, inga klängiga ungar och en stor bur (95*50*75 är inte illa pinkat för två små tjejer inte :D). Det märks vilken annorlunda råtta Krull blivit, hon var näst intill livrädd förut men nu är hon hur lugn och fin som helst :love:

Senast ändrad:

Det är lite olika. Gunde och Krull, som är lösa på bilderna, skulle jag aldrig ha lösa å marken för de är för tröga på det där med att söka sig till mig. Skulle inte släppa lös Balder (otränad och vild bebbe), Thor-Leif (samma), Gudrun (människorädd) eller Cacharel (vilding som gärna undersöker för långt bort) heller. Lolita får redan vara lös för hon är duktig på att hålla sig i närheten, Diva är väl lite si och så, beror på humöret.

Annat var det med mina gamla grabbar (RIP), Rex Reno och Sivert. De var lösa jämt, gick iväg en liten bit men höll sig alltid i närheten av mig :love:

Hade du sagt det tidigare hade du kanske fått köpa honom, han ska flytta till ny ägare i månadsskiftet nämnligen :p

aha, så man kan träna dom att söka kontakt med en? (ungefär som man gör med hundar då alltså?)

Hon :p

Jepp! Både mager och liten i kroppen. Helt sjukt att det där kan ses som normalviktigt, jag menar... Man såg ju revbenen om man kollade noga under pälsen typ :crazy: Som tur är var Gunde inte lika mager iaf, mager men inte lika illa.

SamuraiSurprice: Jepp! De är väldigt lika hundar de små liven, finns tom råttagility (vilket är skitkul kanske jag ska nämna) :) Sen är ju alla olika förstås, vissa verkar aldrig vilja lära sig att man inte får gå för långt bort utan matte *sneglar på lilla gangster-Cachen* :D

Senast ändrad:

va sött :) hade två råttor för nått år sen, men dom var två hemska saker, den ena bet en så fort man kom i närheten av den och den andra kissade så fort man tog i henne :crazy:
Men det kan nog förklaras med att dom båda två dog rätt snabbt pga av tumörer =/

Har funderingar på att skaffa en ny, för dom är ju trots allt ganska goa!
Ska man ha en eller två, hanar elelr honor?

Man ska aldrig ha bara en råtta utan alltid två

Sedan hur det är med hanar och så beror ju på vad du vill ha ;)

Det enda jag tycker är skillnaden är att hanarna luktar mera. Men det beror nog mer på hur ofta man byter åt dem.

Sorry för att jag knyckte ditt svar zebran :angel:

Men ändå, ser du nån pung på bilderna kanske :p :D

SamuraiSurprice: Som rattalskare säger, alltid två (eller fler förstås om man vill det :p)
Honor är aktivare, mindre och luktar mindre än hanar. Hanar blir ofta som stora gosbullar men har man inte ordentligt strö och byter tillräckligt ofta så kan jag lova att de luktar fördjävligt. Har man honor och hanar i samma rum så tredubblas lukten också för att de ska impa på brudarna=inte att rekommendera om du är doftkänslig :p
Står en del på min hemsida, kolla profilen :angel:

Råttor som bits är det något fel på. Kan tex vara pga temperamentet, som är ärftligt. Hade skaffat råttor från uppfödare om jag vore du, helst SRS-registrerad så man vet vad man får :)

Senast ändrad:

du är verkligen bra! som ett uppslagsverk om råttor :)

det var två zoo-råttor.. kanske förklarar det en del också :angel:
meen, ska leta reda på nån uppfödare snart o skaffa mig ett par eller så! Du har inga på lager du vill bli av med!? :p

Hehe men ändå :D
Lilla Gunde är jätteduktig, inte en enda putsfläck heller :love: Hoppas hon fortsätter så och inte blir som Lolita (ch), hela hon är en enda stor putsfläck ju :p

Samurai: Jepp, förklarar en hel del! Själv har jag inte haft en enda zooråtta som har varit riktigt bra i temperamentet (utom Sivert då, men han hade ändå dåligt temp i släkten iom Gudruns människorädsla)

Ja jag har tre grabbar som ska flytta, men de har jag redan hittat nytt hem åt alldeles i närheten :p Och mina brudar stannar häääär :love:

gul_zebra skrev:
Ja jag har tre grabbar som ska flytta, men de har jag redan hittat nytt hem åt alldeles i närheten :p Och mina brudar stannar häääär :love:

Varför inte sälja brudarna med och satsa helt på snigelfarmen? :p :d :D

Liknande trådar

Övr. Djur Har varit ut och knäppt lite nytt på råttorna :D Krull, som inte alls ville vara med: Gunde, som inte heller ville vara med...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: gul_zebra
·
Övr. Djur Vanligtvis blir hängmattorna i råttburarna alltid nertuggade redan efter en timme. Men nu har de fått hänga kvar i ett dygn! Det tänkte...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
5 592
·
Övr. Djur Har knäppt lite nya bilder på gänget idag dårå! :banana: Gudrun...
Svar
8
· Visningar
930
·
Övr. Djur Knäppte lite bilder på råttorna och sniglarna idag :) Diva...
2
Svar
30
· Visningar
1 624
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Borstning av tänder
  • Random bildtråd med text V