Sv: Nya bilder!
Mulles_matte skrev:
Yess, en s-pew
Den andra är ch eubk rex.
Grannen köpte de från djuraffären här åt sin dotter, men hon tröttnade så deras 7-åring fick ta hand om de istället tills de hittade ny ägare. Hon var ut bland en massa småttingar som sprang och skrek och hade sig, tom gjorde rent buren (liten hamsterbur ska tilläggas!) ute i lekstugan bland en massa småglin! Magra var de också, kolla här tex:
krull dagen efter att de flyttade hit Syns väl inte sådär megabra där men det ger en hint iaf... Såg ut att vara två magra 3-4månadersråttor när de var 7 månader...
Egentligen skulle det ju inte bli fler råttor men jag blev helkär i Krull när jag skulle hjälpa med kloklippning och fick samtidigt höra att de skulle slå ihjäl de annars (dvs en karl som inte har någon koll på hur man bär sig åt skulle själv slå ihjäl de...) Så jag övertalade mamms, fick ta de istället för fler finkar
Nu är de i bra hull (skulle inte skada med lite mer muskler dock) och jag var ut med de en sväng igår - och vad hör jag inte; Ungarna som hade de påstod att de var
FETA och att de var helt normala när de hade de
Men vad ska man vänta sig från folk i en familj som inte ens klarar av att göra rent i akvariet utan en utflyttad dotter får gå dit och göra det för att det ska göras öht
Men nu har de det bra, med rätt mat (de fick en skitdålig blandning att leva på, inget annat...), motion, inga klängiga ungar och en stor bur (95*50*75 är inte illa pinkat för två små tjejer inte
). Det märks vilken annorlunda råtta Krull blivit, hon var näst intill livrädd förut men nu är hon hur lugn och fin som helst