Nya bilder på Ruben!

Hmm...med risk för att låta som en total idiot, vad är satinpälsad? Hur kan jag kontrollera om han är det?

Jag köpte honom i en liten djuraffär för hundra kronor, ägaren av djuraffären sa att det var en "dvärgkanin" (tack för den informationen!) :crazy: Så att fråga honom några mer avancerade frågor lät jag bli!

Jag fastnade först och främst för honom för att jag tyckte han var söt, sedan för att jag såg honom både äta, dricka och för att han såg pigg, vaken och därmed frisk ut.
Skulle egentligen ha en hona var det bestämt, men när djuraffärsägaren sa att det var en hane var det redan kört! Den skulle jag HA! :D

Jag är med andra ord ingen begåvning när det gäller färger och päls och allt vad det kan vara....det är det jag har er här till! ;)

*Ruben tackar så hemskt mycket till alla som tycker att han är söt* :)

Tycker han ser megagalnsig ut i pälsen! En satinpälsad är en pälsmutation som gör håren tunnare o de glänser som guld-alltså en blankare päls -är han så eller luras kameran? För eg tror jag inte en sådan skulle hamna i djuraffär men veteftersom han är ngn korsning? Kan ju vara korsning dvärg/satinrasen iuförsej.

Hmm...han är visserligen ganska glansig, men jag tror nog att kameran lägger på sitt... Fast, nu när jag tittar på bilderna tycker jag inte att det är så stor skillnad..
Har inte sett någon annan kanin på ett bra tag så jag har ingen päls att jämföra med.

Jag får helt enkelt polera upp honom lite, så får ni komma hit och känna! :D ;)

Har ju ingen aning om han är korsning, men jag tycker ju inte att han ser renrasig ut jämfört med andra hermeliner.
Lite trist är det att inte veta säkert vad han är för något :(

Men å andra sidan så ska jag ju inte göra något avancerat med honom så det kvittar ju på så sätt, men det hade ju varit kul att veta förstås.

Nog är han satinpälsad alltid visade bilderna för en expert dock är han ngn korsning kanse hermlein o rasen satin?
Färgen heter gulröd/svart japan och den är inte utställningsbar kankse därför den kom till zoo?
Parar du honom med en normal hona blir ungarna normlapälsade med anlag för satin.

Ahh...vad kul! Tack! :)

Ja, det kan mycket väl vara så, att det är någon uppfödare som spar det som "är något att ha" och skickar övriga till djuraffären.

Är färgen inte utställningsbar för satin alls eller är det för att min inte är tillräckligt tecknad eller hur man ska säga? Han hade ju behövt lite fler svarta streck har jag förstått...

Är satin en helt egen ras då? Eller är de hermeliner med satinpäls? Tänkte mest på om han var korsad hur utseendet ändras...

Var tvungen att gå in å kika, jag e ju oxå matte till en Ruben, en lite större Ruben. Han är på min bild!

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 153
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 216
Senast: Efwa
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 901
Senast: TinyWiny
·
Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
2 037
Senast: Martenix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Reklamera häst