Nya bilder på Rottweiler tik

Sv: Nya bilder på Rottweiler tik

Här är en nytagen bild på min ena Rottis, det är tiken.

sippan1.jpg

Superfin tjej! :love:

Vi blev med valp igår! :D En rottiskille!

Just nu ligger han livrädd och trycker i hallen... :cool: Gnäller när vi inte är på nedervåningen, men vill ändå inte komma fram än... suck...
Jaja, det går väl bättre om några dagar antar jag.

åh vad fiiiin!Min rottis har för ett halvår sedan åkt till nangialaskogen!
Fick en konstig sjukdom typ 2:a fallet i sverige......
hjärnan krympte och han blev helt deformerad!
han blev 6 år bara!har schäfer,men det blir nog en till rottis när jag fått ordning på den här slyngeln!
och när jag fick se din rottis,blev jag ju inte mindre sugen på att skaffa en!

Bara en sak; låter inte så normalt med en sån feg valp? En valp ska vara framåt, nyfiken och social. Vilja gå på upptäcksfärd osv.

Är det bara jag som tycker att de blaffiga rottisarna är tokfula? Dom ser alldeles för tunga ut, och otympliga ut för jobb.

Är det bara jag som tycker att de blaffiga rottisarna är tokfula? Dom ser alldeles för tunga ut, och otympliga ut för jobb.

Nej finns så grymt många fula rottisar ute i landet som inte är i närheten av nån rasstandard när det gäller vikt ändå avlas dom på.

DSC02717.jpg

Piru snart 6år 47kilo

Låter inte som en bra individ du köpt dig.

Rottisar ska vara total orädda, nyfikna o framåt. Inte trycka under ett skåp o vara rädd då skulle jag iaf funderat o åkt tillbax med valpen.

Låter inte som en bra individ du köpt dig.

Rottisar ska vara total orädda, nyfikna o framåt. Inte trycka under ett skåp o vara rädd då skulle jag iaf funderat o åkt tillbax med valpen.

Jag håller med, låter inte alls som bra tecken, helst inte hos Rottweiler som verkligen ska vara framåt, som sagt!
Skulle nog heller inte våga behålla en sådan individ...
Har själv råkat ut för en valp med liknande beteende (förvisso en pudel, men ändå), lämnade tillbaka den till uppfödaren omgående.

Vi blev med valp igår! :D En rottiskille!

Just nu ligger han livrädd och trycker i hallen... :cool: Gnäller när vi inte är på nedervåningen, men vill ändå inte komma fram än... suck...
Hur har det gått sedan du skrev inlägget? Som några redan påpekat så låter det inte så bra.

Min rottiskille ägde huset från dag ett. Han somnade direkt i bilen på väg hem och sov hela nätterna hemma. Det har varit fullt upp med att sätta honom på plats och dämpa "vilddjuret". Han har aldrig varit pipig eller orolig.

Jag måste tyvärr informera dig om att det inte alls är troligt att det blir bättre. Tvärtom så tenderar det att bli värre och värre med tiden, om man inte lägger ned mycket tid och arbete från dag ett. Du borde redan nu fråga dig om det är värt det. Jag har gjort ett sådant arbete med min nuvarande hund och det är inget jag kommer att göra om.

Rädsla hos hund är aldrig bra och medfödd rädsla är det sämsta. En förvärvad rädsla kan man ofta arbeta bort, men är den genetisk sitter den där den sitter och det bästa man kan hoppas på är att man får hunden hanterbar. I ditt fall skulle jag gissa på att den är genetisk för det är inte troligt att en liten valp hunnit vara med om något större trauma.

Du väljer själv om du vill behålla hunden, men ha då det här i åtanke. En rädd hund har lätt för att bli en aggressiv hund. De upplever hot från alla håll och kanter och de biter. Det är ett otroligt stort ansvar att äga en sådan hund.

Om du vill se hur en feg valp kan te sig som vuxen hund är du välkommen att träffa min. Du kommer inte att bli imponerad.

Man kan säga så här kort o gott en Rottweiler ska äga huset från dag 1 så ska hunden se på saken. Över allt där det händer nåt där ska hunden vara och utforska..

Nej usch, det lät inte så bra. Självklart kan en ny valp vara en smula orolig, och inte känna sig riktigt hemma. Våran pep i bilen och i nån timme hemma, sen somnade hon och det var det typ. Har du pratat med uppfödaren, koppen?

Här kommer lite nya bilder på min 16 månader i morgon. Hon väger 40 kg ca 59 60 i manken. Blir nog en stor tik.
Hon är inte rädd av sig . Men lugn trygg hund.
Gjorde MH förra lördagen gick kanon bra.
Just nu är hon väldigt skendräktig. Får se hur detta blir.
http://www.pixbox.se/alb_show_id551333_page0.html
Bilder på henne då är hon skendräktig. go tik är det. Lätt att pyssla med:banana:

Kul att det gick bra på MH:t! Var hamnade kryssen?

Ja det gick bra
Hon fick dåligt på leken dragkampen. Hon är SÅ skendräktig tuttar som bollar. Inte på humör för lek.
1 på lek
kontakt 5
jakt dåligt 1
passsiv 3 min 3
avstånds lek inget bra heller2
spöke 5
overålen 4
rassel 3
skott 4 så ganska bra tog inte med alla siffror,

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 856
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka