Nya bilder på min tjej! (hur tycker ni hon ser ut i hullet)

Sv: Nya bilder på min tjej! (hur tycker ni hon ser ut i hullet)

Jo då är hon nog "lite" för kraftig:smirk:

jag fattar inte riktigt varför du startade tråden? du undrade om vi tyckte hon var fet, och det var många som tyckte det. sedan försvarar du hennes övervikt med att hon är kräsen och blaha blaha. och att de ska kunna bygga muskler av fett låter helskumt. just när de är unga är det jätteviktigt att de inte är för feta, det sliter onödigt mycket på en växande kropp. du har helt enkelt gett henne för mycket mat. det är inte konstigare än så.

Men oj vad du tog i.
jag har inte någonstans skrivit vad jag själv tycker om hullet, nu får du väl ge dig.

Klart det är lättare att bygga muskler av fett, det funkar så på människor och hästar, så jag antar att det gäller hundar också!

Det är mycket svårare för någon som är smal och inte har något "att ta av" när man vill bygga muskler.

tja feta människor brukar ha ganska svårt att röra sig, och då blir det svårare att bygga muskler. feta hundar orkar inte springa så mycket och då händer samma sak.

man behöver inget att "ta av" om man inte riskerar att svälta i perioder. endast då kan det vara bra att ha lite på lager.

Jag håller med muffins. Du frågade vad vi tyckte, sen "försvarar" du med det ena och det andra. Hon ser tjock ut, punkt slut ;)

På vilket sätt försvarar jag menar du?

cillamuffins ställde frågor, jag svarade henne.

Jag har inte skrivit att jag tycker att hon är i bra hull.

tja feta människor brukar ha ganska svårt att röra sig, och då blir det svårare att bygga muskler. feta hundar orkar inte springa så mycket och då händer samma sak.

man behöver inget att "ta av" om man inte riskerar att svälta i perioder. endast då kan det vara bra att ha lite på lager.

Ja, nu tycker inte jag att hunden är FET och verkar ha svårt att röra på sig!

Fråga vilken "kroppsbyggare" som helst vem som har lättast att bygga muskler, en som är smal som en sticka eller en med lite extra kilon på kroppen!

Borde vara samma med hundar!

Jag tycker INTE hon är fet, hon är ju bara 10 månader gammal och att hon har lite "lösskinn" är ju bara för att hon ska växa i det senare...banta inte en så ung hund...det ser ut som att hon bara har löst skinn och absolut inte fet..

Nej, man bygger muskler av protein inte av fett. Du kan inte omvandla fett till muskler.

Vilken snygging :)

...och fett behövs för att proteinet ska tas upp och bygga muskler :)

Det är klart man kan omvandla fett till muskelmassa!

Har ni aldrig gått på gym?

Nu tycker jag att många går ifrån just DENNA hund som det handlade om, den är inte fet och har inte svårt att röra sig, den har potential att bygga fina muskler snabbt.

Jag har inte svarat utifrån fetma-feta människor och djur utan från sunda individer och jag ser detta som en sund hund!

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker att hon är lite väl tjock..

Revbenen ska inte synas, men lätt kännas på en hund i bra hull ;)

En unghund ska inte enligt min mening vara i överhull. Det sliter onödigt mycket på leder, senor, ligament etc. på en växande hund!

Såklart jag har gått på gym och jag har haft näringslära också :)

Nej Ts hund är inte fet som fetma-feta men hunden är lite "överflödig"

Nej fett omvandlas inte till muskelmassa. Protein består av aminosyror -inte triglycerider ;) Det som händer när man gymmar är att fettet används för energi samtidigt som muskelmassa byggs mha. proteiner från maten. Protein kan aldrig byggas av annat än aminosyror.

Tillbaka till ursprungsfrågan:
Jag tycker att att hon är något över medel i hull, men är hon skendräktig är det ju inte så konstigt...

Nu var det ingen som frågade mig men säger det i alla fall. Några extra kilo har inget med muskelbyggandets vara eller inte vara. Det är ju energin som är skillnaden. På det sättet är det ju så att ngn som har lite mer hull kanske äter mer och därav har mer energi, fettmassan omvandlas inte till muskler. Det är i alla fall i korta drag det jag lär ut till mina kunder ( med stor risk för att det låter virrigt då jag varit uppe sen 5 imorse) :smirk:

Till Ts: Tycker din hund ser fin ut, visst kanske hon har lite trivselvikt men tycker att hon överlag ser fin ut.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 039
Senast: axel
·
B
Övr. Hund Hoppig och otroligt glad & social hund Skulle behöva lite hjälp då vår hund blir väldigt, väldigt glad när han får syn på människor...
Svar
8
· Visningar
6 705
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka